Juhtum 1
Helen planeeris reisi Austraaliasse pikalt ette ja tasus varakult ka majutuse ja rendiauto kulud. Paar nädalat enne väljalendu avastas Helen, et lennufirma on Eestist väljumisel lennuaegu muutnud, mis aga ei sobinud tema plaanidega. Piletid tuli ümber vahetada ja leida uus majutus uues sihtpunktis.
Helenil oli vormistatud kindlustus reisitõrke lisakaitsega ning ka vahemaandumistele varus ta piisavalt aega. Kindlustus hüvitas Helenile ümbervormistatud lennupiletite ja majutusega seotud lisakulud. Hüvitati ka täiendavad kulud, näiteks kasutamata jäänud teenused sihtkohas (majutus, rendiauto), kuid nö kaduma läinud puhkusepäevi mitte. „Lennugraafiku muudatuste osas regulaarliinidel tasuks olla tähelepanelik. Osadel kindlustusseltsidel on selline juhtum tavalise reisitõrke alusel hüvitatav, kuid osadel peaks olema valitud reisitõrke lisakaitse,“ märgib Kaste.
Juhtum 2
Mari planeeris lennujaama sõita ühistranspordiga, sest rongipeatus sobis logistiliselt suurepäraselt. Kahjuks ei saabunud reisipäeva hommikul rong õigeaegselt ning hilisema rongiga jäi Mari planeeritud lennust maha. Selgus, et rong hilines halvast ilmast tingitud asjaolude tõttu.
„Kui lennujaama minnakse bussi, rongi või mõne muu regulaartranspordivahendiga, mille hilinemise tõttu ei jõuta lennule, siis on see reisitõrkekindlustuslepingu alusel kaetud tingimustes välja toodud juhtudel. Tõendamiseks ei sobi üksnes pilt lennu- või rongijaama tabloost, kust on näha uus väljumisaeg. Vajalik on ka tõend hilinemise põhjuse kohta, näiteks kui tegu oli tehnilise rikke või halbade ilmastikuoludega, on kindlustuskaitse olemas. „Oluline on arvestada, et kindlustusseltsid ei hüvita hilinemist, mis on tingitud liiklusummikust,“ lisab Moonika Kaste. Kahjude käsitlemise lihtsustamiseks tuleb alles hoida kõik dokumendid, tõendid ning pildid sündmuskohast.
Juhtum 3
Karmen oli puhkusel Egiptuses, kui sai teavituse, et tema abikaasa sattus autoavariisse. Ta võttis kindlustusega ühendust ning tühistas kõik oma plaanid ja broneeris lennu tagasi Eestisse.
Kindlustusselts hüvitas talle uute piletite ja lisandunud majutuse kulud. „Kindlustatu lähedase raske haigestumine või õnnetusjuhtum kodumaal on kindlustusjuhtum,“ mainib Kaste. Reisilt enneaegse, erakorralise ja põhjendatud tagasipöördumisega tekkinud lisakulutused uutele piletitele ja majutusele on kaetud, kui need on kindlustusega eelnevalt kokku lepitud.