3 sammu! Õpi oma neljarattalist kaaslast paremini tundma

30. detsember 20215 minut(it) lugemist
3 sammu! Õpi oma neljarattalist kaaslast paremini tundma

Auto on meile asendamatu abiline kui on tarvis kiirelt ja mugavalt pikki vahemaid läbida või kehva ilma trotsida. Ent kui hästi sa oma neljarattalist abilist tegelikult tunned?

Möödunud aasta Transpordiameti statistikast nähtub, et oma käigud usaldasid sõiduauto hoolde sajad tuhanded eestlased ning meie teedel seikles kokku 921 310 autot. Tõenäoliselt olid Sinagi üks nende seast!

Kuid millised sõidukid siis meie teedel liiguvad? Vaatasime välja TOP 10 kõige populaarsemat IIZI vahendusel kindlustatud automarki ja otsisime välja mõned huvitavad faktid. Kas tead, millise automargi süda kuulub The Doors’i ninamehele Jim Morrisonile või kust pärineb Mercedes-Benzi igihaljas hõbedane kuma? Meil on hea meel kui vastasid eitavalt, sest siis tasub sul kindlasti edasi lugeda!

Volkswagen

  1. Volkswageni “isaks” kutsutakse Adolf Hitlerit, kes 1937. aastal lõi töölisrahvale oma auto nimega Beetle. Füürer tegi saksa autotöösturitele ülesandeks luua tõeline rahvaauto (VolksWagen), mille disainis legendaarne Ferdinand Porsche. Sõiduk sai praktiline, taskukohane ja äärmiselt töökindel.
  2. Algne Volkswagen Beetle oli üks enimmüüdud autosid (üle 21,5 miljoni sõiduki) kogu 20. sajandi jooksul.
  3. Volkswagen Gruppi kuuluvad ka luksusautod nagu Bentley, Bugatti, Lamborghini, Audi, Ducati ja Porsche.

Toyota

  1. Toyota alustas tekstiiliärina kui 1926. aastal asutas Sakichi Toyoda koos oma poja Kiichiro Toyodaga automaatse kudumisvabriku.
  2. Esimene Toyota sõiduk valmis 1937. aastal. Samal aastal vahetas ettevõte nime ning Toyodast sai Toyota.
  3. Maailma suurima autotootja sõidukid on väga vastupidavad. Ligi 80% juba 20 aastat tagasi toodetud Toyotadest on tänaseni liikluses.

Audi 

  1. Audi pärineb ladinakeelsest sõnast “audio” ja tähendab kuulma
  2. Audi logol olevad rõngad sümboliseerivad 1932. aastal ühinenud nelja sõltumatut autotootjat – Audi, DKW, Horch ja Wanderer.
  3. Audi oli maailma esimene autotootja, kes turvalisuse eesmärgil teostas autode kokkupõrkekatseid.

Volvo

  1. Vastupidiselt laialt levinud arvamusele ei oma Volvo logo meessoo tähisega mingisugust seost. Keemikud kasutasid märki hoopis raua tähisena ja iidsed roomlased pidasid seda sõjajumala Marsi sümboliks. Et Volvo disainis sõidukeid lähtudes vastupidavusest, ohutusest ja tugevusest, siis saigi just raua tähis Volvo logo disainis põhiliseks.
  2. Ameeriklasest pensionär Irv Gordon püstitas uue maailmarekordi kui läbis oma 1966. aastal soetatud ühe ja sama autoga (Volvo P1800) 3,2 miljonit miili ehk 5,1 miljonit kilomeetrit. See on võrdne seitsme reisiga Kuule ja tagasi.
  3. 1959. aastal tutvustas Volvo maailmale kolme punkti turvavööd, millest sai nende enda sõidukites standard. Patenteerimise asemel muutis Volvo selle kättesaadavaks kõigile autotootjatele. Tänaseks on turvavöö päästnud isegi kõige tagasihoidlikumate hinnangute kohaselt ülemaailmselt kõvasti üle miljoni inimelu.

Ford

  1. Ford Motor Company tänane omanik on ettevõtte asutaja Henry Fordi lapselapselaps William Clay Ford, kellele kuulub ühtlasi ka esimene 1903. aastal müüdud Fordi sõiduk.
  2. Fordi logo võeti kasutusele alles neli aastat pärast seda, kui ettevõte juba sõidukeid tootis.
  3. Ansambli The Doors laulja Jim Morrison süda kuulub 1967. aasta Ford Shelby GT500. See on ka ainuke sõiduk, mis muusikul kunagi olnud on.

BMW

  1. BMW (Bayerische Motoren Werke) ehk Baieri mootoritehas asutati 1916. aastal. Logo kujutab endast stiliseeritud lennukipropellerit ja on inspireeritud Baieri liidumaa värvidest.
  2. BMW ehitas esimese elektriauto 1602e juba 1972. aastal. Paraku turule see ei jõudnud, kuna suutis ühe laadimisega sõita vaid 60 km.
  3. 1937. aastal ehitas BMW oma ajastu kiireima mootorratta, mille maksimaalne sõidukiirus ulatus 278 km/h. Seda rekordit ei purustatud järgmised kümme aastat.

Škoda

  1. Tšehhi autotootja Škoda asutajad Laurin & Klement tootsid algselt hoopis tõukerattaid. Tõukeratastest jõuti ratasteni ja sealt 1899. aastal mootorratasteni. Õige pea hakati maailmas juba autode poole vaatama ning 1905. aastal seadis ettevõtte fookuse autode tootmisele.
  2. 70ndate lõpus olid Škoda mudelid 110R ja 130R populaarsed võidusõiduautod ning on tänaseni võidusõitjate seas hinnatud mudel. Peamine fännibaas on pärit Ida-Euroopast, kuid autoralli on Škoda tegevuses olnud nende loomise algusest peale.
  3. Škoda kõige kallim “auto” polnud sõidukõlbulik, sest tegemist oli 2007. aastal telereklaami tarbeks valminud autokujulise koogiga. Tordi valmistamine maksis üle poole miljoni euro ületades sellega Škoda kõige kallima sõiduki Škoda Superb hinna.

Mercedes-Benz

  1. Mercedes-Benzi esimene hübriidauto Mixte ehitati 1906. aastal. Mersu esimese hübriidsõiduki Mixte tippkiirus oli väidetavalt 120 km/h tunnis.
  2. Mercedes-Benzi ikooniliseks saanud hõbedane varjund tekkis 1934. aastal Nürburgringil peetud võistlusel, kus valge alumiiniumkerega võidusõiduauto kaalu oli vaja 1kg võrra kergemaks saada. Meeskonna mänedžer otsustas värvi maha lihvida, mille tulemuseks oligi kaunis hõbedane neljarattaline.
  3. Mercedes-Benz tuli isejuhtiva autoga välja juba 20 aastat tagasi. 90ndatel töötas Mercedes-Benz välja autonoomse süsteemi, mis paigaldati 1995. aasta W140 S-klassi. Auto oli täis mikroprotsessoreid, muutes selle tollal samaväärseks superarvutiga. Auto tippkiiruseks oli kuni 185 km/h ning kokku läbis see üle 1600 kilomeetri.

Honda

  1. Honda Motor Company eesotsas Soichiro Honda ja tema meeskonnaga sai 1964. aastal maailma suurimaks mootorrattatootjaks.
  2. Honda tegi 2000. aastal humanoidroboti ASIMO, mida täna saab näha Jaapanis Tokyos Miraikani muuseumis. Honda toodab lisaks mootorratastele ja autodele veel ATV-sid, muruniidukeid, veesõidukeid, lennukeid, maastikurattaid ja päikesepaneele.
  3. Hondal on oma lennujaam, mis asub Jaapanis Honda peamise tehase lähedal.

Opel 

  1. Opel sai nime Adam Opeli järgi, kes esialgu tootis ja müüs jalgrattaid.
  2. Opeli autosid hakati tootma 1895. aastal kui ettevõtmist vedas 1891. aastal surnud Adam Opeli abikaasa Sophie Opel.
  3. Aastal 1964 asutas Opel esimese Euroopa tootjana kaasaegse disainistuudio, mis võimaldas ühendada disainerite helged pead, et jõuda Opel GT, Opel Manta ja Opel Ascona mudeliteni.