Hea kindlustusleping eeldab asjakohast nõustamist
„Kui varasemalt pakkus kindlustusselts kindlustuslepinguid tingimustel, mille mõistmiseks oli vaja tõsisemat süvenemistööd, siis eelmisel aastal jõustunud seaduse eesmärgiks on seda vähendada,“ kommenteerib IIZI õigusvaldkonna juht Kaido Tropp. Kindlustuslepingu pakkumisel tuleb arvestada kliendi tegelikke huve ning selgitada olulisi tingimusi selliselt, et need nö inimkeeles üheselt mõistetavad oleksid.
Eesti kindlustusmaaklerlus annab võimaluse nautida avatud ja läbipaistvat teenust, olles üheks teerajajaks kogu Euroopale. Kindlustusmaaklerid on kui kindlustuse innovatsioonivedajad, kes loovad uuenduslikke lahendusi selleks, et kogu kindlustamise protsess oleks tarbijale võimalikult lihtne ja arusaadav. „Sellise rolliga kaasneb ka oluliselt suurem vastutus, kus klient saab nautida kindlustusmaakleri teenust, mille raames kindlustusmaakler soovitab mitmete pakkumiste seast parimat kindlustuslepingut ja tutvustab eraldi ka kindlustuslepinguga seotud piiranguid ja välistusi, mida kindlustusandja kahjuks ei tee,“ rõhutab Tropp. Üks kindlustusmaakleri suurimaid lisandväärtusi, mida tihti ei teadvustata, on kindlustusmaakleri roll olla kliendi abimeheks, ka peale kindlustusjuhtumi toimumist.
Kindlustamisel tuleks hinnast kaugemale vaadata
Kindlustusmaaklerina puutume sageli kokku väitega, et kindlustusseltsist otse saab kindlustuse soodsamalt. „Küsimusele, kas kindlustusseltsi töötajad teevad tööd tasuta ning maksavad omaniku ärile peale, ei taheta aga millegipärast vastata,“ nendib Tropp. Kindlustusmaakler ja kindlustusselts konkureerivad omavahel kindlustuse turustamisel eesmärgiga hoida müügikulud madalad, mistõttu paljud kindlustusseltsid kasutavad peamise müügikanalina kindlustusmaaklerit, et jõuda efektiivselt võimalikult paljude klientideni.
Kindlustuslepingu valikul ei tasu keskenduda ainult hinnale, vaid analüüsida hinna ja kindlustuskatte omavahelist suhet. Kahjuks näeme tihti olukorda, kui kindlustusselts nö peibutab kliente vaid soodsa hinnaga, jättes kindlustuslepingu sisu selgitamata. Sageli kaasneb sellega ka kasin kindlustuskaitse ning kindlustusjuhtumi korral võib klient hüvitisest ilma jääda. “Kindlustusmaakleri, kui kliendi esindaja vaates, on äärmiselt kahetsusväärne, et kliendi tähelepanu juhitakse kindlustuslepingu sisult hoopis vaid hinnale,” lisab Kaido Tropp. Arvestada tuleks, et üldiselt ei pakuta hinnakampaania raames tekkinud klientidele uueks kindlustusperioodiks enam sama soodustust.
Kindlustusmaakler hoiab kindlustusseltsid alati vormis
Kindlustusmaakler hoiab kindlustusseltsid alati parimas vormis läbi kindlustuslepingute hinna ja kvaliteedi võrdlemise, sest nii on neil võimalus olla kliendile meelepärane. „Olenemata sellest, kui head boonust, soodustust või lisavõimalusi kindlustusandja pakub, tuleks enne kindlustuslepingu uuendamist üle vaadata kõik võimalused turul,“ lisab Kaido Tropp.