Statistika järgi juhtub ühes päevas keskmiselt ligi 100 kindlustusjuhtumit. Päris tuntava osa nendest juhtumitest moodustavad ka olukorrad, mis on seotud kokkupõrgetega reastumisel.
Kuidas ohutult reastuda?
- Enne manöövri alustamist veendu selle ohutuses.
- Ära tegele kõrvaliste asjadega, mobiiltelefon hajutab oluliselt tähelepanu.
- Kasuta suunatulesid ja näita suunatuld vähemalt 3 sekundit enne manöövri algust. Pärast manöövrit selle kasutamine ei ole mõistlik
- Kõrvuti sõitvate sõidukite juhtide vastastikusel sõiduraja ja -rea vahetamisel peab juht andma teed temast paremal oleva sõiduki juhile.
- Ära usalda ainult peegleid, enne reastumist kontrolli ka „pimedas alas“ toimuvat.
BLIS, BSW, BSM , BSD jne on toredad abimehed sõidukis, kuid ka nemad eksivad.
Kuidas peaks olema peeglid?
- Seadista tahavaatepeegel nii, et juhtimisasendis olles näed tahavaatepeeglist sõiduki tagaklaasi terves ulatuses.
- Sõiduki küljepeeglid seadista nii, et ilma istumisasendit muutmata näed peeglist väikest osa sõiduki küljest- näiteks tagumist ukselinki. Nähes väikest osa sõiduki küljest, on kergem hinnata teiste objektide kaugust Sinu sõidukist ja nii on ka sõiduki küljele tekkiv „pime nurk“ väiksem.
- Ära seadista peeglit vaatama liiga alla või üles. Liiga alla keeratud peegli puhul võib Sul jääda nägemata kõrvalrajal kaugemal toimuv. Kui tagurdamisel on peegli abi vaja, siis paljudel sõidukitel keerab küljepeegel end ise alla ja kui peeglil seda „oskust“ ei ole, tee seda vajadusel ise.
- Kui muudad istumisasendit, siis korrigeeri ka vastavalt peegleid.
Ära usalda teisi autojuhte, nad ei pruugi olla liikluses nii osavad kui sina. Võimalusel ära jää pikalt teise sõiduki „pimedasse alasse“. Kurvides ja pööretel ole ettevaatlik busside ja raskeveokite läheduses, nende sõidukite pöörderaadius võib olla teistsuguse kujuga kui sina arvad.
Allikas: Autogeenius