Aina kõrgemalt käiv päike on justkui sõbralik meeldetuletus autoomanikele, et pärast pikka talvekaamost on käes aeg oma garaažis õiget hetke oodanud hobiautodele hääled sisse lüüa ja tänavale tuua. Esimese asjana tasub üle vaadata, kas autol on olemas kehtiv liikluskindlustus. Ja lisaks tasub veel mõned asjad enne liiklusesse minekut üle vaadata.
Kontrolli üle auto rehvid
Enne kui auto garaažist välja ajada, vaata kindlasti üle rehvide seisukord. Kontrolli, ega rehvi külgedel pole pragusid ja ega esine neil ebaühtlast kulumist. Lubatud rehvi mustri jääk peab olema seaduse järgi vähemalt 1,6 mm, kuid sellise jäägi juures peab arvestama, et lähiajal tuleb need rehvid siiski uute vastu vahetada ning kui peaksid nendega sõitma märjal teel, siis tuleb olla eriti ettevaatlik. Soovituslik on sõita rehvidega, mille mustri jääk on vähemalt 2 mm.
Millal pidurivedelikku vahetasid?
Muidugi tuleb üle vaadata ka pidurid. Igapäevases sõidus olevatel autodel tasub pidureid kontrollida vähemalt kaks korda aastas. Tasub teada, et pidurivedelik imab niiskust väliskeskkonnast ja seepärast on oluline vahetada pidurivedelikku minimaalselt iga kahe aasta tagant ka autol, mis enamuse ajast seisab. Kui pidurivedelikus on liiga palju niiskust, siis kahjustab see pidurisüsteemi ja selle efektiivsus langeb märgatavalt.
Kui pidurivedelik kontrollitud, vaata üle ka muud õlid ja vedelikud, et veenduda nende seisukorras ja et kuskil ei esineks mingisuguseid ebameeldivaid lekkeid.
Ilma kehtiva liikluskindlustuseta tänaval sõita ei tohi
Kui vastu talve oma uunikumi talvekorterisse parkisid ja otseselt liikluskindlustust vaja ei läinud, siis nüüd kevade tulles pead meeles pidama, et ostad sellele liikluskindlustuse, sest igal liikluses osaleval sõidukil peab olema kehtiv liikluskindlustus. Isegi siis, kui on plaanis sõita ainult hooldusesse. Ilma kehtiva kindlustuspoliisita garaažist väljuda ei tohi.
Kuna aga uunikumid on hinnalised, siis on mõistlik võimalusel sellised autod alati kindlustada, kas või varakindlustuse kaitsega, mis võib säästa rahakotis tuhandeid eurosid.
Kui tõesti on plaanis autoga sõita vaid ühel päeval, siis on võimalik kindlustus osta ka vaid üheks päevaks. Seda võib vaja minna näiteks siis, kui autoga tuleb minna hooldusesse või ülevaatuspunkti.
Kui tead, et hakkad oma autoga kevadel-suvel tihedamalt sõitma, siis on võimalik valida kindlustus muidugi pikemaks ajaks. Olgu kolmeks kuuks või pooleks aastaks, eks iga juht valib ise. Küll aga võib tekkida küsimusi kaskokindlustusega. Jah, soovitatav on võtta kaskokindlustus ka autodele, mis ei ole enam liisingus, sest ega õnnetus ei küsi auto vanust.
Kui vanale autole saab üldse kaskokindlustust osta?
IIZI veebilehelt saab osta kindlustust kuni 20 aasta vanustele sõidukitele. Juhul, kui sõiduk on vanem, tuleb appi kindlustusmaakler, kes otsib kliendile sobivaima lahenduse. Auto vanusepiirang tuleneb sellest, et väga vanade ja rariteetsete autode taatamine on keerukas. Tihti ei ole võimalik seda Eestis teha ning väga raske on leida sobivaid varuosi.
Väga keeruline on sõlmida kaskokindlustust ka autodele, mis on varasemalt täielikult hävinud või avariis kasutuskõlbmatuks muutunud. Seega, kui mõni tõeline autofanatt on mõne vana auto nullist taastanud, siis võib sellele kasko leidmine osutuda parajaks katsumuseks.
See ei tähenda, et kasko saamine oleks täiesti võimatu. Alati on olemas erilahendusi ning kui tundub, et esmapilgul auto ei kvalifitseeru kaskokindlustuse saajaks, siis tasub võtta ühendust kindlustusmaakleriga ja küsida – võib-olla siiski on mingisugune võimalus, kuidas oma hinnaline sõiduvahend kindlustada, vajadusel näiteks välismaalt, kus küll maksed muutuvad päris kopsakaks.