Kindlustusseltside ja maaklerite suhted on pinges ja sassis, rääkis intervjuus Äripäevale IIZI Kindlustusmaakleri ASi otsemüügi- ja äriklientide osakonna juht Kaido Konsap.
Eesti suurimal majanduskonverentsil Äriplaan 2017 käinud Konsap rääkis, et eri turustuskanalite vahel käib lausa sõda. Samas on uutel tulijatel turule väga kerge siseneda ning proovikivi on pigem turuosa hoidmine.
Mis toimub praegu kindlustusvaldkonnas, millised on suuremad väljakutsed?
Eesti kindlustusturg meenutab sellist Lutsu Paunvere küla, kus mõisapoisid ja külakooli poisid üritavad ühe parve ümber oma tegusid teha. Mõisapoisteks võib pidada kindlustusseltse ja külapoisid oleksid maaklerid. Turg on suhteliselt muutumatu, ka tõus on konstante, aastas 6-7%. Tegelikult käib turu ümberjagamine just kindlustusvahendajate ja maaklerite kaudu.
Maaklerid on peamiselt Eesti kapitalil põhinevad ettevõtted, kellel on infrastruktuur ja kes on tekitanud situatsiooni, kus uutel tulijatel, kindlustusseltsidel, on väga madal sisenemisbarjäär. Seetõttu on maaklerid suured sõbrad kõikidele turule tulijatele. Seega on meile paras proovikivi, kuidas tegutseda ühiselt ning viia tarbijani hea teenus võimalikult lihtsalt, arusaadavalt ja turvaliselt.
Tooge mõni näide.
Kui tarbija saab 64-leheküljese kaskokindlustuse või autokindlustuse pakkumise, siis küsimus on, kui lihtne on sellest aru saada. Kabinetivaikuses käib sõda turu üle niimoodi, et teatud huvigrupid sooviksid turgu natukene rohkem reguleerida, et lihtsast ja kiirest müügist saaks midagi müstilist.
Teine näide – kui kindlustusmaakler töötab näiteks koos mõne bensiinijaamaga ja soovib seal kindlustust müüa, siis bensiinijaama töötaja ei või olla kindlustusmaakleri usaldusisik ja tema eest tööd teha, küll aga võib ta seda teha kindlustusseltsi eest. On natukene nagu turukanalite sõda.
Kui vaadata ümberjagamisest välja, siis meie tegelik väljakutse on, kust leida kindlustusturule kasv. Kui vaadata, kui palju kasutatakse Euroopas kindlustust ühe inimese kohta ja kui palju näiteks Lätis, siis lätlastest me oleme ees, aga Euroopast kõvasti maas, eelkõige elu- ja pensionikindlustuses. Suurem tõus võiks tulla sealt, et erasektor hakkab osalema ravikindlustusteenuse pakkumisel. Praegu on Eestis üks pakkuja, aga ma usun, et neid tuleb lähiajal oluliselt rohkem.
Seega ka teie ettevõtte eesmärk on kasvada järgmisel aastal 6-7%?
Nii palju kasvab turg. Iga protsent, mis me kasvame turust kiiremini, sellega võtame veel surema turuosa ja see on omaette väljakutse. Kindlasti me selles suunas läheme ja vaatame, kuidas tuua Eestisse uusi lahendusi.
Turul on väga palju kindlustusseltse, mida maaklerid vahendavad. Kas on oodata mõne suurema kindlustusseltsi tulemist?
Nagu ma juba ütlesin, siis Eesti kindlustusturule tulemine on väga lihtne. See tähendab, et kindlustusseltsina on sul vaja ühte pisikest toakest mõnes kontorihoones, head pakkumist ja panna otsad sisse, nagu ütles Baskin. Kui sa paned otsad sisse, siis hakkab ka raha tulema. Sellel aastal tuli turule Compensa.
Artikli autor: Alyona Stadnik | Äripäev
IIZI Kindlustusmaakler AS on Eesti kapitalil põhinev kindlustusvahenduse ettevõte, olles samas ka esimesi internetipõhiseid kindlustusteenuse pakkujaid. Täna osutatakse kvaliteetset maakleriteenust nii väike- kui ka suurklientidele läbi personaalsete lahenduste ja internetipõhise iseteeninduskeskkonna. IIZI Kindlustusmaakler AS tegutseb turul aastast 2000 ning on tänaseks suurima maaklerina saavutanud Eestis 31% turuosa. Rahvusvaheliselt on IIZI esindatud Läti ja Soome turul. IIZI Group AS-is töötab üle 150 inimese.
Kindlustamine on iizi.
Kui soovid püsida kindlustusturul toimuvaga kursis, siis liitu meie uudiskirjaga!