Tallinnas on hetkel nii mõnelgi raudteeülesõidul käsil süsteemide uuendamine ja foorisignalisatsiooni asemel tuleb juhinduda liiklusmärkidest. Seega on hea üle vaadata, mis reeglid parasjagu kehtivad.
- kui ristmikul võib liiklusmärgi „Peatu ja anna teed“ puhul stoppjoone puudumisel peatuda lõikuva sõidutee ääre ees, siis raudtee puhul tuleb peatuda „Peatu ja anna teed“ märgi ees
- sõidukit raudteeülesõidukohal peatada ei tohi, alusta raudtee ületamist siis, kui oled ületamise ohutuses veendunud ja saad seda teha ilma peatumata
- olenemata tõkkepuu asendist või lubavast foorituledest, on rongil alati raudteeülesõidukohal eesõigus!
„Raudteeülesõidukohale lähenedes peab autojuht olema eriti tähelepanelik ning veenduma, et rongi ei ole lähenemas. Seda isegi olukorras, kus raudteeülesõidule on paigaldatud foorid või tõkkepuu. Liiklusseadus näeb ette, et juht peab sõitma sellise kiirusega, et tal oleks vajaduse korral võimalik sõiduk sujuvalt seisma jätta tõkkepuu ees, selle puudumisel vähemalt viie meetri kaugusel esimesest rööpast, asjakohase liiklusmärgi olemasolul aga selle ees. Nende nõuete täitmine on kohustuslik,“ selgitas TTJA ehitus- ja raudteeosakonna juhataja Kati Tamtik.
„Elron tuletab kõikidele liikluses osalejatele meelde, et raudteeülesõidule lähenedes tuleb alati veenduda, et rongi ei lähene. Rongi pidurdusteekond on 10 korda pikem kui autol. Isegi kui vedurijuht sõidukit märkab, on tal õnnetuse vältimiseks väga vähe võimalusi. Rongile peab alati teed andma,“ toonitas Elroni juhatuse esimees Lauri Betlem.
Rongide liikumiskiirust on uuendatavatel ülesõidukohtadel piiratud, kuid ole palun raudteed ületades alati tähelepanelik.