Lisaks hoolikale reisi planeerimisele ja aegsasti tehtud reisikindlustusele võib siiski ette tulla ootamatusi. Reisikindlustusest on abi enamike ootamatute juhtumite korral. Vaatamata sellele on hea teada, et lennureisija kaitseks ja riskide maandamiseks on Euroopa Liidus paika pandud ühtsed lennureisijate õigused.
Kõige enam muresid on klientidel just lennureisidega. Sageli kasutatakse reisidel erinevaid lennufirmasid. Mitmed vahemaandumised, transpordivahendi vahetused, erinevad lennujaamad, passikontrollide läbimised jne on osa reisiplaanidest. Kui aga peaks lend hilinema, olema ülebroneeritud või hoopis lend tühistatakse, siis läheb kogu planeeritud teekond pea peale.
Vaata kindlasti üle, et Sinu reisikindlustusel oleks ka reisitõrkekindlustus valitud. Nii oled juba enamike juhtumite osas kaitstud. Pea meeles, et valesti planeeritud ajagraafik ei ole kindlustusjuhtum. Samuti pööra tähelepanu kindlustustingimuste välistustele.
Kui Su lend hilineb üle kahe tunni, on lennufirmal hoolitsuskohustus: Sulle tuleb pakkuda süüa-juua ja sidevõimalust (näiteks 2 tasuta telefonikõnet). Olenevalt sellest, kui palju lend hilineb, on Sul õigus ka lennupileti eest kas raha tagastamisele (kui Sa otsustad reisist loobuda) või tasuta majutusele (kui lend lükatakse järgmisele päevale).
Ülebroneeringu korral peab lennuettevõtja Sinult küsima, kas loovutaksid oma koha vabatahtlikult kokkulepitud hüvitise eest. Kui nõustud, peab lennufirma Sulle pakkuma ka teist võimalust sihtkohta jõudmiseks või hüvitama piletihinna. Kui Sa ei nõustu vabatahtlikult, vaid Sind jäetakse lennust maha vastu tahtmist, on Sul lisaks teisele võimalusele sihtkohta jõudmiseks või piletihinna tagasi saamisele, õigus ka hüvitisele (125-600 eurot). Veel on Sul lennureisile mitte lubamise korral õigus hoolitsusele ning vajadusel ka majutusele (k.a transport majutuskoha-lennujaama vahel).
Lennu tühistamisel peab lennufirma pakkuma kas piletihinna hüvitamist või muid võimalusi lõppsihtkohta jõudmiseks. Samuti peab lennufirma Sulle pakkuma hoolitsust ja vajadusel majutust. Lisaks on Sul õigus hüvitisele (125-600 eurot). Hüvitise puhul on olemas ka erandid:
- juhul, kui lend tühistatakse erakorraliste asjaolude tõttu (ilmastikutingimused, ootamatud tehnilised rikked, lennujaamapersonali streik jms) ei ole Sul õigust hüvitisele;
- kui Sind teavitati tühistamisest vähemalt kaks nädalat enne reisi, ei ole Sul õigust hüvitisele;
- kui pakutud asenduslennu väljumis- ja sihtkohta jõudmise aeg ei erine väga palju esialgse lennu aegadest, ei ole Sul õigust hüvitisele.
Allikas: Tarbijakaitseamet
Tegemist on väljavõttega Tarbijakaitseameti kodulehel toodud infost.
Tutvu reisijate õigustega ja loe lisaks Tarbijakaitseeameti kodulehelt!
Võrdle reisikindlustuse pakkumisi
Kindlustamine on iizi.
Kui soovid püsida kindlustusturul toimuvaga kursis, siis liitu meie uudiskirjaga!