Libedad teed toovad kaasa õnnetused
Ootamatu must jää võib kergelt auto libisemisse viia ning pikenenud pidurdusmaa tõttu tuleb talvel keskmisest enam ette tagant otsesõite aga ka muid suuremaid ja väiksemaid plekimõlkimisi. Samuti on ohtlikud lume- ja jääkamakad, mis ootamatult suurel kiirusel tagumise auto esiklaasi lennata võivad. See võib kaasa tuua klaasikahjud, kuid nähtavuse kaotus ja ehmatus ka märksa drastilisema olukorra.
Sageli ei olene tekkinud kahjud Sinu sõiduoskustest ning tihti ei ole võimalik õnnetuse põhjustanud autojuhti enam võimalik kätte saada. „Abi on kaskost, mis hüvitab kahjud olenemata sellest, kes õnnetuse põhjustas,“ kommenteerib Kääramees.
Lõbusõit jääl on Sinu vastutus
Mitteametlikult ja enda initsiatiivil autoga veekogul sõitmine on ohtlik ja võimalike tagajärgede eest vastutab juht ise. Kaskokindlustus ei hüvita kahjusid, kui autojuht riskib mitteametlikul jääteel sõitmisega. Samuti ei ole sõiduk ja selle juht kaitstud põllule rajatud jääradadel, kus sõidukijuht saab oma auto nö proovile panna.
Hommikused üllatused
Talvekülmaga võib juhtuda, et hommikul tööle kiirustades ei taha auto koostööd teha ega käivituda. Samuti võib Sinu päeva rikkuda ööga tühjaks läinud rehvid.
„Kaskoga on heaks eeliseks autoabiteenus, mis aitab sõiduki käivitamisel, purunenud rehviga aga ka juhul, kui sõiduk on lumme kinni jäänud,“ lisab IIZI sõiduki- ja masinakindlustuse tootearendusjuht.
3 talvist meelespead
1. Vali sobivad rehvid ja tea nende seisukorda
Eestis on talvel lubatud nii naast- kui lamellrehvid ning valik sõltub autojuhi vajadustest. Oluline on jälgida, et rehvimuster oleks piisav ning enne sõidu alustamist võiks üle vaadata ka rehvirõhu.
2. Arvesta kaasliiklejatega
Nii enda kui kaasliiklejate suhtes on oluline auto lumest puhastada, sest kui lumi maandub sõidu ajal kellegi esiklaasi, võib see tahtmatult ohtliku olukorra tekitada. Samuti vaata üle auto rattakoopad.
3. Hoia määratud pikivahet ja kiirust
Sõidukiirus ja peatumisteekonna pikkus on omavahel seotud ning libedad teeolud pikendavad seda veelgi. Talvistes oludes võib ootamatuid olukordi rohkem ette tulla, kuid ka pidurdusteekond on kordades pikem kui näiteks suvisel ajal.