Politsei jagab ühismeedias soovitusi, mida järgides saab iga autojuht hoida kokku nii kütust kui aidata kaasa liikluse sujuvale voolamisele.
Kuidas saad Sina kütust kokku hoida?
- mootor ei vaja pikalt soojendamist, sõiduga saabub optimaalne töötemperatuur mootori jaoks kiiremini
- kohalt liikumist alustades kiirenda julgelt. Hetkeline suurem kütusekulu kiirendamisel ja seejärel sujuv ühtlane liikumine on säästlikum, kui aeglane kiiruse kogumine
- esimest käiku kasuta vaid liikuma saamiseks, käike vaheta nii, et pöörded bensiinimootoril ei tõuseks üle 2500 ja diiselmootoril üle 2000 pöörde. Soovitud kiiruse saavutamisel sõida kõrgeima kiirusele sobiva käiguga
- hoia sõiduk liikumises. Kõige rohkem kütust kulub sõiduki liikuma saamiseks
- hoia pikivahet, jälgi liiklust oluliselt kaugemale ette, kui vaid esimese sõiduki tagatuled
- kasuta liikumisenergiat ka pidurdamisel. Käiguga pidurdades kütusekulu puudub, vajuta sidurit alles siis, kui pöörded on langenud tühikäigupöörete lähedale. Künkast laskudes võta jalg gaasipedaalilt. 100m siit ja mõnikümmend meetrit sealt ning päeva jooksul võib koguneda mitmeid „tasuta“ kilomeetreid
- foorituled ei muutu ootamatult „roosaks“, otsi vihjeid ristuva tee ülekäiguraja fooridest. Kodu-töö-kodu trajektooril liikudes kasuta tähelepanekuid, mida igapäevasest teekonna läbimisest oled saanud
- pidev kiirendamine/pidurdamine ja foorist foorini ralli ei vii kiiremini kohale. Õigeid valikuid tehes oled kiiremini kohal, kui sageli reastumisharjutusi tegev „sõeluja“. Loe liiklust kaugele ette
- sõiduki käivitamine võtab sama palju kütust kui töötava mootoriga kohal seismine ~10 sekundit. Kasuta start/stop süsteemi, selle puudumisel lülita pikemalt seistes ise mootor välja. Nii on keskmine kütusekulu 3 -10 % väiksem
- kõige väiksem on kütusekulu kiirusevahemikus 50-80 km/h. Liikudes 90km/h asemel 100 km/h on kütusekulu vahe ~8 %
- asulavälisel teel kasuta võimalusel püsikiirusehoidjat. Tasasel maal liikudes võib vahe kütusekulus olla märgatav
- kui on võimalik, vali sõitmiseks aeg, kus liiklus on hõredam. Ka hommikul 5-10 min varem tavapärast sõitu alustades võivad liiklusolud olla märksa kütusesõbralikumad
- ettenägelik sõidustiil vähendab kütusekulu, ohtu sattuda liiklusõnnetusse ja kohale jõudes on närvirakkude kogus sama, mis sõitu alustades