IIZI 2022. aasta statistika kohaselt moodustasid kõikidest IIZI ja IIZI partnerite vahendusel esitatud kahjuavaldustest 11,3% klaasikahjud.
Klaasikahjud kuuluvad kaskokindlustuse alla ja kuna klaasikahjude puhul on omavastutus reeglina 0 €, siis nii mõnedki autojuhid eelistavad tekkinud täkke korral uuendada tervet autoklaasi. “Kui täke on parandatav ja ei sega autojuhi vaatevälja, siis see ka parandatakse,” selgitab IIZI sõidukikindlustuse tootearendusjuht Kristiina Kivilaan rõhutades, et kogu esiklaasi väljavahetamine pole ka kuigi keskkonnasõbralik teguviis. Juhul, kui täkkest on saanud juba suurem mõra, siis tuleb välja vahetada terve autoklaas.
Klaasivahetuse ja -parandusega tegeleva Carglass’i andmetel saab enamasti parandada 25–30% klaasikahjudest, kus on tekkinud täke.
Terve klaasi vahetus tekitab 15 kg jäätmeid
Kui võrrelda täkke paranduse ja klaasi vahetuse mõju keskkonnale, on see mitmetuhandekordse vahega. Carglassi divisjoni juht Sven Freiberg ütleb, et ühe täkkeparanduse tulemusena tekib umbkaudselt 3–5 g jäätmeid, samas kui klaasi vahetusega tekib jäätmeid umbes 15 kg. Vaata VIDEOT!
„Kui aastas teha 4000 täkkeparandust, siis sellest tekkiv jäätmete kogus on kusagil 20 kg, aga kui teha sama palju esiklaasi vahetusi, siis on tekkivate jäätmete hulk 60 tonni. Siia juurde tuleb veel arvestada kütuse kulu nende jäätmete transpordiks ja ümbertöötlemiseks,“ selgitas ta.
Parandatud esiklaas on sama hea kui uhiuus esiklaas
Freiberg rõhutab, et parandatud täkkega esiklaasil on samad tehnilised näitajad kui täiesti tervel klaasil ning parandatud koht jääb enamjaolt peaaegu nähtamatuks. „Meie tegevuse põhimõte ongi, et kus vähegi võimalik, seal parandame täkke esiklaasil ja kui see võimalik ei ole, alles siis vahetame klaasi. Püüame alati parandada nii palju täkkeid kui võimalik, kuid tihti tulevad ette tehnilist laadi piirangud,“ ütles ta.
Võimalusel paranda täkkeid:
- mis asuvad klaasi servast vähemalt 6 cm kaugusel;
- mille suurus koos „kiirtega“ jääb 2-eurose mündi suuruse ala sisse;
- mis ei asu juhi vaateväljas;
- mis ei asu juhiabisüsteemide (klaasile kinnitatud või klaasi taga asuvad andurid, kaamerad jne) töötsoonis.