IIZI jagab reaalajas koroonaga seonduvat reisikindlustusinfot

13. märts 20208 minut(it) lugemist
IIZI jagab reaalajas koroonaga seonduvat kindlustusinfot

Jagame üha kiiremini leviva koroonaviiruse pandeemiaga seoses kindlustusnõu reaalajas, sest info võib muutuda iga hetkega. Julgustame nõu küsima helistades 666 0300 või kirjutades info@iizi.ee!

Info seisuga 17.03.2020

Seoses eriolukorraga Eestis ja pandeemia väljakuulutamisega maailmas ei hüvita enamus kindlustusandjad alates 13.03.2020 koroonaviirusega seotud kulusid (sh karantiin, viirusega seotud ravi-, reisitõrke ja reisi ärajäämise kulud, ametivõimude tegevus).

IIZI soovitab tõsiselt kaaluda reisimise vajalikkust, sest kahjuks ei teata kaua selline olukord kesta võib. Kui aga otsustad siiski mingil põhjusel reisile minna, siis jagame Sulle soovitusi, kuidas täna veel on võimalik oma reisi kindlustada.

Lähed lähiajal reisile ja soovid kindlustust

IIZI soovitab valida Seesami reisikindlustuse, mis sisaldab meditsiiniabi kindlustuskaitset ning tagab kindlustusjuhtumi korral hüvitise ka välja kuulutatud pandeemia puhul.

Teed või muudad reisiplaane ja ostsid reisi kuni 2 päeva tagasi

Koroonaviiruse mõju reisi kindlustuskaitsetele ei ole võimalik praeguses, kiiresti muutuvas olukorras, piisavalt hinnata. Seetõttu ei saa IIZI anda ühte kindlat soovitust (tulenevalt IIZI hoolsuskohustusest kliendi ees) ning esitame kindlustusandjate võrdleva ülevaate tingimustest ja hindadest ning soovitame valida järgmised kindlustuskaitsed:

  • Meditsiiniabikindlustus, mis hüvitab Sinu haigestumise või õnnetusega seotud ravi- ja transpordikulud.
  • Vali võimalusel reisitõrke- ja reisitõrke lisakaitse kindlustus. Antud kindlustuskaitsete puhul hüvitatakse tekkinud kulud näiteks ürituse ärajäämise, lennugraafiku muudatuste jms ettenägematu olukorra korral. Pane tähele, osad kindlustusandjad on peatanud ajutiselt antud kindlustuskaitse pakkumise!
  • Lisa võimalusel “Reisi omal soovil katkestamine,” mis annab lisakaitse võimaluse reisi tühistamiseks mistahes põhjusel. Kindlustusjuhtumi korral hüvitatakse Sulle 70% juba tehtud kuludest. Pane tähele, osad kindlustusandjad on peatanud ajutiselt antud kindlustuskaitse pakkumise!

Sul on kehtiv kindlustus, kuid reisikorraldaja tühistab reisi või sihtkoht on suletud

  • Pöördu esmalt lennufirma või hotelli poole hüvitise saamiseks või alternatiivse lahenduse leidmiseks.
  • Pakettreiside puhul pöördu hüvitise saamiseks või alternatiivse lahenduse leidmiseks selle teenusepakkuja poole.
  • Kui mingil põhjusel teenusepakkujalt või reisikorraldajalt abi ei saa, siis soovitame kindlasti esitada kindlustusandjale kahjuavalduse kirjalikult, kes seejärel vaatab kõik juhtumid eraldi üle.

Palun tutvu kindlasti kindlustusandjate (eri)tingimustega ning pööra tähelepanu hüvitatavatele kindlustuskaitsetele! Küsimuste korral pea nõu meie spetsialistidega +372 666 0300 või info@iizi.ee.

 

Info seisuga 16.03.2020 (vaata uuendatud infot!)

Seoses eriolukorraga Eestis ja pandeemia väljakuulutamisega maailmas ei hüvita enamus kindlustusandjad alates 13.03.2020 koroonaviirusega seotud kulusid (sh karantiin, viirusega seotud ravi-, reisitõrke ja reisi ärajäämise kulud, ametivõimude tegevus).

IIZI soovitab tõsiselt kaaluda reisimise vajalikkust, sest kahjuks ei teata kaua selline olukord kesta võib. Kui aga otsustad siiski mingil põhjusel reisile minna, siis jagame Sulle soovitusi, kuidas täna veel on võimalik oma reisi kindlustada.

Lähed lähiajal reisile ja soovid kindlustust

IIZI soovitab valida Seesami reisikindlustuse, mis sisaldab meditsiiniabi kindlustuskaitset ning tagab kindlustusjuhtumi korral hüvitise ka välja kuulutatud pandeemia puhul.

Soovitame lisaks valida reisitõrke kindlustuskaitse ja reisitõrke lisakaitse (reisitõrke lisakaitse saad valida, kui reisitõrke kindlustuskaitse on juba valitud), et kindlustada ka karantiini tõttu tekkivad lisakulud (näiteks karantiinis olemine või tagasitulek koduriiki).

Teed või muudad reisiplaane, ostsid reisi kuni 3 päeva tagasi

Soovitame valida järgmised kindlustuskaitsed:

  • Meditsiiniabikindlustus, mis hüvitab Sinu haigestumise või õnnetusega seotud ravi- ja transpordikulud.
  • Reisitõrke- ja reisitõrke lisakaitse kindlustus. Antud kindlustuskaitsete puhul hüvitatakse tekkinud kulud näiteks ürituse ärajäämise, lennugraafiku muudatuste jms ettenägematu olukorra korral.
  • Lisa soovi korral “Reisi omal soovil katkestamine,” mis annab lisakaitse võimaluse reisi tühistamiseks mistahes põhjusel. Kindlustusjuhtumi korral hüvitatakse Sulle 70% juba tehtud kuludest. Antud kindlustuskaitset pakuvad  PZU ja Seesam kindlustus. PZU puhul kehtib kindlustuskaitse, kui poliis on ostetud 2 kalendripäeva peale esialgsete kulutuste tegemist. Seesami lepingutel, mis on sõlmitud alates 14.03, kehtib ajutine reisitõrke piirang: reisitõrke laiendatud kaitse ja omal soovil tühistamise lisakaitse kehtib üksnes juhul, kui reis on ostetud kuni 3 päeva enne reisikindlustuse sõlmimist.

Palun tutvu kindlasti kindlustusandjate (eri)tingimustega ning pööra tähelepanu hüvitatavatele kindlustuskaitsetele! Küsimuste korral pea nõu kindlustusmaakleriga telefoni või e-kirja teel.

Info seisuga 13.03.2020 (vaata uuendatud infot!)

Hiinast alguse saanud koroonaviirus mõjutab reisiplaane, tuues kaasa lendude tühistamisi ning segadust reisikindlustuse tingimuste mõistmise osas. IIZI reisikindlustuse spetsialist Moonika Kaste selgitab, kuidas viiruspuhang reisikindlustust mõjutab ja annab soovitusi, kuidas ärevas olukorras sobiv kindlustuskaitse valida.

Kõrge riskiga piirkondadeks on Hiina Rahvavabariik, Itaalia, Iraan ja Lõuna-Korea. Keskmise riskiga piirkonnad on Saksamaa, Prantsusmaa, Tirooli suusakuurordid Austrias, Hispaania, Jaapan, Singapur.

Juhime tähelepanu, et seoses WHO poolt Covid-19 viiruse pandeemiaks kuulutamisega ei hüvita enamus kindlustusseltsidest koroonaviiruse tõttu reisikindlustuse kahjujuhtumeid, mille on põhjustanud koroonaviirus. Täna on veel võimalik kindlustada IIZI soovitatud koroona lisakaitsega, mis kehtib ka väljakuulutatud pandeemia korral. Vali IIZI veebilehel reisi kindlustades „Parim kaitse seoses koroonaviirusega.“

Soovitame kindlustuse koheselt sõlmida, sest antud olukorras võivad muutuda nii kindlustusvõimalused, kui ka soovitud kindlustuskaitsed hetkedega, lisaks võib olla ka kindlustusmakse oluliselt kallim.

Kui viibid veel reisil ja omad kehtivad reisikindlustust

  • Osad kindlustusandjad on teavitanud, et sellises olukorras hüvitatakse haigestumisega (sh koroonaviirusega) seotud ravikulud, samuti välismaal karantiini sattumisega seotud lisakulud majutusele ning Eestisse hilisema tagasipöördumisega seotud transpordikulud. Täpsema info saad kindlustusandjalt.
  • Kui Sinu reis algab 13.03.20 või hiljem, siis enamus kindlustusseltsidest ei hüvita enam koroonaviirusega seotud kulusid (sh ravikulu, karantiin, viirusega seotud reisitõrke ja reisi ärajäämise kulud).

Soovitused kõigile, kes teevad reisiplaane või on ostnud reisi kuni 3 päeva tagasi:

Seesam Insurance AS teade 13.03.2020 kell 16.20

Reisimisega seotud ohud on jätkuvalt kasvanud ning valitsuse välja kuulutatud eriolukord paneb ka meid vaatama üle senise tegevuse. Mitmed kindlustusandjad on loobunud koroonaviirusega seonduvate juhtumite katmisest. Seesam jätkab reisikindlustuse pakkumist ka praeguses süngemas olustikus, kuid riske hoolikamalt valides. Siin mõned muudatused:

  • Alates 14.03 sõlmitud lepingutel kehtivad Seesami reisitõrke laiendatud kaitse ja omal soovil tühistamise lisakaitse üksnes juhul, kui reis on ostetud kuni 3 päeva enne reisikindlustuse sõlmimist. Näiteks 16. märtsil saab klient sõlmida laiendatud kaitse, kui reisi broneeringud ja kulutused on tehtud 13. märtsil või hiljem. Kui reisi eest ei maksta koheselt, arvestatakse ostmist sellest hetkest, kui klient on võtnud endale kohustuse reisi eest tasuda või teinud esimese osamakse.
  • Reis, mis pidi toimuma sissesõidu keeluga riiki (nt USA, Itaalia), kuid jääb ära, ei ole hüvitatavad ühegi kindlustuskaitse alusel (sh ei kehti kaitse lennuplaani muudatuse, ürituse ärajäämise, omal soovil tühistamise ega ka enne reisi haigestumise suhtes). Laiendatud kaitse alusel ja omal soovil tühistamise alusel on hüvitatav olukord kus kindlustatu oli sellises riigis enne keelu kehtestamist ning keelu tõttu tuleb varasemalt tagasi.
  • Juhul, kui Eestis kehtestatakse keeld riigist väljuda, ei ole reisi ärajäämine ühegi kaitsega kaetud. Selles olukorras on juhtumi põhjuseks valitsuse otsus, mitte kliendi soov reisist loobuda.

Reisikindlustusega on endiselt hüvitatavad: omal soovil reisi tühistamine – omal soovil tühistamise lisakaitsega, kui reisi sihtkohas pole sisenemiskeeldu, ürituse ära jäämine – reisitõrke laiendatud kaitse alusel, kui reisi sihtkohas pole sisenemiskeeldu, lendude ära jäämine/muutumine – reisitõrke laiendatud kaitse alusel, kui reisi sihtkohas pole sisenemiskeeldu, karantiinis olemisest/tagasi tulemisest tekkivad lisakulud – reisitõrke laiendatud kaitse alusel, ravikulud haigestumisest – meditsiiniabi kindlustuskaitse alusel

  • Kindlustamisel valige meditsiiniabi kindlustuskaitse pakkuja, kes ei välista oma tingimustes epideemiat või pandeemiat, kui see peaks välja kuulutatama.
  • Kindlustamisel valige juurde “Reisitõrke lisakaitse”. See tähendab, et olenevalt kindlustusseltsist hüvitatakse kulud seoses ürituse ärajäämise, lennugraafiku muudatuse jms ettenägematu olukorra puhul.
  • Juhul, kui tekib küsimusi sobiva kindlustuskaitse valikul, pea nõu kindlustusmaakleriga.

Soovitused neile, kes on reisi juba ostnud, kuid kindlustust ei ole veel sõlminud:

  • Sõlmi kindlustus koheselt, sest antud olukorras võivad kindlustusvõimalused muutuda tundidega ning soovitud kindlustuskaitseid ei pruugi hiljem enam saada või on kindlustusmakse kallim.
  • Kindlustamisel valige meditsiiniabikindlustuse pakkuja, kes ei välista võimaliku epideemia või pandeemia väljakuulutamist.
  • Kindlustamisel valige reisitõrkekindlustus ning pöörake kindlasti tähelepanu erinevatele hüvitatavatele kindlustuskaitsetele. Juhul, kui tekib küsimusi sobiva kindlustuskaitse valikul, pea nõu kindlustusmaakleriga.

Soovitused neile, kes juba varem reisi või kindlustuse ostnud ja lennufirma jätab seoses viiruse levikuga ära planeeritud lennud või reisi sihtkoht on suletud karantiini tõttu:

  • Esmalt pöörduge lennufirma või hotelli poole hüvitise saamiseks või alternatiivse lahenduse leidmiseks.
  • Pakettreiside puhul pöörduge hüvitise saamiseks või alternatiivse lahenduse leidmiseks selle teenusepakkuja poole.
  • Kui mingil põhjusel teenusepakkujalt või reisikorraldajalt abi ei saa, siis soovitame esitada kahjuavalduse kindlustusseltsile, kes vaatab kõik juhtumid eraldi üle.

Kui olen sunnitud reisi sihtkohas jääma karantiini?

Kui reisil viibides kuulutatakse sihtkohas välja karantiin, siis meditsiiniabikindlustus kehtib üldiselt kuni epideemia väljakuulutamiseni. Arvestada tuleb, et ametivõimude tegevuse tagajärjel tekkinud kahjud on välistatud. Näiteks olukorras, mil plaanitud ajal ei ole võimalik koju naasta hotelli või teatud piirkonna karantiini tõttu.

Soovitame alternatiivse lahenduse leidmiseks või hüvitise saamiseks pöörduda esmalt lennufirma või hotelli poole ning pakettreiside puhul küsida nõu teenusepakkujalt. Kui mingil põhjusel abi ei saa, siis tuleb kahjuavaldus esitada kindlustusseltsile, kes iga juhtumit eraldi käsitleb.

Mida teha, kui lennufirma lennu tühistab?

Esmalt tuleb pöörduda lennufirma poole alternatiivse lahenduse või hüvitise saamiseks. Juhul, kui ostsite pakettreisi, siis küsige nõu teenuseosutajalt. Kui teenusepakkujalt või reisikorraldajalt mingil põhjusel abi ei saa, siis soovitame esitada kahjuavalduse kindlustusseltsi.

IIZI reisikindlustuse vanemspetsialisti soovitused:

  • Võimalusel loobu reisiplaanidest riskipiirkondadesse
  • Kui reis on tulevikus, sõlmi kindlustus koheselt
  • Registreeri oma reis Välisministeeriumi lehel
  • Varu reisides aega, sest turvakontrollis võib minna pikemalt
  • Pea kinni tavapärastest hügieenist
  • Jälgi infot kohalikus meedias
  • Väldi rahvarohkeid kohti