Kõige lihtsam asi, mida iga autojuht sõiduki jahedana hoidmisel ära teha saab, on valida parkimiskoht, mis asub varjulises kohas. Selle kasu kaalub ülesse ka vajaduse sihtkohta jõudmiseks mõni minut rohkem kõndida, sest auto ei muutu vahepealsel ajal nii kuumaks.
Kui aga päike on jõudnud juba autosalongi kuumaks kütta, tasub enne sõiduga alustamist avada uksed-aknad, et kuum õhk välja lasta, misjärel need sulgeda ja võimalusel varuda veidi aega masina jahutamiseks kliimaseadme abil. Sel viisil auto jahutamine on kliimaseadmele tunduvalt vähem koormav kui sõiduki jahutamine autosõidu kestel.
Hoia kliimaseadmel temperatuur vahemikus 20-24 kraadi
„Kliimasüsteem arvestab, milline on väliskeskkonna temperatuur ja päikesekiirgus ning vastavalt sellele hindab, kui palju külma oleks vaja puhuda, et saavutada soovitud temperatuuri autosalongis. Soovitatav oleks seada temperatuur vahemikku 20-24 kraadi, sest alla selle võib salongi puhutav õhk olla liiga jäine ning suurest temperatuuri erinevusest võib teinekord saada ka külmetushaiguse. Seejuures tuleks ka jälgida, et konditsioneeri külm õhk ei puhuks otse reisija peale, vaid oleks suunatud kas lakke või esiklaasile,“ selgitas Tartu.
Selleks, et kliimaseade saaks oma tööd teha ja reisijad jahedat autosõitu nautida, tuleks sõidu vältel aknad hoida suletuna, et soe õhk sisse ei pääseks. Mida kuumem ilm, seda soovituslikum on ka seada ventilatsioonisüsteemi siseringluse peale, et konditsioneeri väljast tuleva kuuma õhu jahutamisega mitte liigselt koormata.
Mida teha, kui auto ei puhu enam piisavalt külma?
Selleks, et kliimaseadmest ka soojal suvepäeval abi oleks, tuleks seda regulaarselt hooldada ja täita. „Kliimaseade on täidetud külmainega, mille loomulikuks kaoks loetakse umbes 10% aastas. Külmaine vähenemine mõjutab süsteemi efektiivsust ja jahutusvõimet ning perioodiline kontroll aitab ennetada suuremate probleemide teket ja süsteemi komponentide eluiga pikendada,“ tõi Tartu välja.
Juhul, kui tundub, et auto ei puhu soojal suvepäeval enam piisavalt külma, võib probleem peituda külmaine koguse vähenemises, süsteemi vigastustes või selle osade mehaanilises või elektroonilises rikkes. Mure korral soovitab autoekspert lasta margiesinduses oma auto kliimasüsteem üle kontrollida.
Tartu sõnul tuleks kliimaseadet ehk konditsioneeri A/C kasutada aastaringselt, et tagada selle korrektne töö ja hea auto sisekliima. Näiteks jahedamatel perioodidel aitab kliimasüsteem vähendada salongi kogunenud niiskust ning kuumade ilmadega tagab jaheda keskkonna.