Enamus eestlasi jätavad oma reisikindlustuse tegemise viimasele minutile

1. jaanuar 20154 minut(it) lugemist

IIZI Kindlustusmaakler AS statistika põhjal selgub, et enamik eestimaalastest kindlustab end vahetult enne reisile minekut väljalennu eel viimasel päeval. Ootamatud reisitõrked võivad tekkida varem ja planeeritud reis võib osutuda oodatust kulukamaks. Seda kinnitavad viimaseaja sündmused näiteks lennuettevõtte pankrott, streik või ettenägematud kriisiolukorrad. 

Kui lähemalt uurida IIZI aasta 2015 reisikindlustuste tegemise statistikat, siis on näha, et enamasti kindlustatakse end päev enne reisile minekut (31% juhtudest), kaks päeva enne reisi (15%  kordadest), kolm päeva enne (11%  poliisi omanikest) või (11% reisijatest) alles väljalennu päeval. See tähendab, et üle 68% reisijatest kindlustavad vahetult enne reisi algust. Märgatavas vähemuses on need, kes hoolikamalt valmistuvad reisiplaanideks ning ettenägelikult kõikvõimalike riskide hajutamiseks teevad kindlustuse kümme päeva (vaid 2,5%) või veel varemgi enne reisi toimumist. 

Kui lennuettevõte satub raskustesse või toimub streik, siis ei ole kasu viimasel hetkel kindlustamisest. Oluline on, et tekkinud olukord oleks ootamatu ja ettenägematu. Kui juhtum on juba toimunud või selle toimumine on kindel ja näiteks ka meedias kajastust leidnud, siis kahjuks ei paku kindlustusseltsid katet.  Nii võib tekkida olukord, kus kindlustades viimasel hetkel ei kata selts tekkinud kahjusid ning juba varem ostetud pileteid ja majutust ei kompenseerita. 

IIZI reisi- ja õnnetusjuhtumikindlustuse tootejuhi Moonika Kaste sõnul võib reisitõrke risk realiseeruda ka vahetult pärast lennupiletite ostmist ja majutuse broneerimist. „Näiteks võib tuua kindlustatu enda või tema lähedase ootamatu haigestumise, lennuettevõtte pankroti või ettearvamatu streigi ja ka loodusõnnetused. Täna ei paku mitte keegi Estonian Airi lendude tühistamise kaitset. Kuid need, kes mõned kuud tagasi kindlustuse ära tegid koos reisitõrke vastava riskiga, on selle vastu kaitstud. Kõik tingimused reisitõrke lisakaitse osas kehtivad ka korduvreiskindlustuse kohta,“ lisas Kaste. 

Reisikindlustuse saab teha kohe, kui on teada reisile minevad inimesed, täpsed kuupäevad ja tehtud esimesed maksed piletite või majutuse eest. Tähtis on teada, et kindlustus peab kehtima kogu perioodi, alates päevast, mil lahkute Eestist kuni päevani mil jõuate koju tagasi. Selle vastu eksivad üllatavalt paljud, sest poliisi kuupäevadele ei pöörata piisavalt tähelepanu. Ootamatu olukord võib aga aset leida pika lennureisi alguses näiteks Riias või Helsingis. Mõnel juhul isegi veel varem. Sellisel juhul ei ole kindlustusseltsil hüvitamise kohustust. 

Reisikindlustuse kahjust tuleb kindlustusandjat teavitada esimesel võimalusel. Seda võib teha ka kohe peale juhtumi toimumist veel reisil olles. Teatada võib telefoni, e-posti, faksi teel või kindlustusandja kodulehekülje kaudu. Ühendust tuleb võtta kindlustusseltsiga, kelle poliis reisikindlustuse sõlmimiseks valiti. Vajalikud kontaktid on poliisil kirjas. Seal on ka kirjas rahvusvahelise koostööpartneri number.

Võrdle erinevate seltside pakkumisi ja osta endale sobivaim reisikindlustus >>
Enne kindlustamist tutvu reisikindlustuse tingimustega või konsulteeri spetsialistiga numbril 16660. 

IIZI Kindlustusmaakler AS on Eesti kapitalil põhinev kindlustusvahenduse ettevõte, olles samas ka esimesi internetipõhiseid kindlustusteenuse pakkujaid. Täna osutatakse kvaliteetset maakleriteenust nii väike- kui ka suurklientidele läbi personaalsete lahenduste ja internetipõhise iseteeninduskeskkonna. IIZI Kindlustusmaakler AS tegutseb turul aastast 2000 ning on tänaseks suurima maaklerina saavutanud Eestis 20-protsendilise turuosa. Rahvusvaheliselt on IIZI esindatud Läti ja Soome turul. IIZI Group AS-is töötab üle 150 inimese.

Kindlustamine on iizi.