Ettevõte peab kliendile väärtust looma ja talle vajalik olema

7. jaanuar 20181 min lugemist
Igor Fedotov IIZI Kindlustusmaakler

12. oktoobril toimus Äripäeva korraldatud Suurandmete konverents, kust võttis osa ka IIZI tegevjuht Igor Fedotov. Konverentsi eesmärgiks oli arutleda, missugune on andmete roll organisatsioonis ja kuidas andmed ettevõtte kasuks tööle panna.

IIZI selgeks seisukohaks on kliendilähedus – ettevõte peab kliendile väärtust looma ja talle vajalik olema. Igas äri valdkonnas ettevõtetele on klientide andmed muutunud üha olulisemaks teemaks. Peamiselt keskendutakse aga ainult sellele, et kliendilt oleks olemas kõikvõimalikud nõusolekud, üha rohkem andmeid ja alles siis hakatakse tulevikuplaane tegema.

Tahaplaanile jääb aga see, et ettevõte pakuks ise juba klientidele nii häid tooteid ja teenuseid, et kliendid sooviksid ise enda andmed jätta ja alati tagasi tulla. Saadav väärtus ei paneks kahtlema ega oleks asendatav. Kliendiandmete kogumine ja töötlemine on ettevõtte jaoks pigem väljakutse ja võimalus, kui tegevust kitsendav asjaolu.