IIZI töötajatest 40% eelistasid ravikindlustust
Küsisime mullu IIZI töötajatelt, kuidas suhtutakse senistesse motivatsioonipaketi soodustustesse ning mida tegelikult oodatakse. Selgus, et suur osa töötajaid ei kasutanud varasemalt pakutavat spordiklubi soodustust ning ligi 40% töötajatest oli valmis selle asendama hoopis ravikindlustusega. “IIZI motivatsioonipaketi kulu jäi samaks, sest pakkusime töötajatele sama eelarvega teist alternatiivi,” mainib IIZI juhatuse liige Igor Fedotov.
IIZI personalispetsialist Birgit Põiklik kinnitab, et ravikindlustus on positiivselt vastu võetud ning kõige enam on ettevõtte töötajad kasutanud vaktsiinide hüvitamise võimalust. Samuti kasutatakse palju hambaravi ja eriarstide tasulisi teenuseid, näiteks nahaarsti, ortopeedi ja neuroloogi konsultatsioone.
Motivatsioonipaketile tuleb läheneda süsteemselt
Vähemalt kord aastas tasuks paketi sisu kriitiliselt üle vaadata ning selle kasutamist analüüsida. Tegelikkuses võib selguda, et suur osa töötajatest ettevõtte poolt pakutavaid võimalusi ei kasutagi ja seda väga erinevatel põhjustel. Näiteks puuduvad teatud piirkonnas hüvitatavad teenused, tegeletava valdkonnaga ei kaasne väljaminekuid või on töötaja teinud valiku lihtsalt seetõttu, et midagi „niisama saada,“ kuigi reaalselt seda ei kasuta.
Motivatsioonipaketi planeerimisel on oluline uurida, millistest pakutavatest võimalustest tegelikkuses töötajad huvituvad, kas ja miks võiks motivatsioonipaketi elemente vahetada või asendada. Üheks võimaluseks on pakkuda kiiremat lahendust töötaja tervisemuredele ettevõtte ravikindlustuse näol, mis annab igale töötajale võimaluse osa saada soodustustest.
Ettevõtte ravikindlustus suurendab võimalust, et töötaja oma terviseprobleeme edasi ei lükkaks, mis tähendab omakorda tööandjale vähem haiguspäevi, mille peaks kinni maksma. Nii on suurem tõenäosus, et väärtusliku tööaega kulub tervisemurede lahendamisele vähem.