Auto piduridetailide vahetamine on iga autoomaniku jaoks tavaline hooldus, mida teatud regulaarsusega tegema peab. Vahetevahel võib aga juhtuda, et pidurite kasutamisel tekib ebameeldiv vilin. Seda nii päris uute detailide kui ka sissesõidetud osade puhul. Mida sellisel olukorras ette võtta?
Miks pidurid vilistavad?
Pidurisüsteemi puhul on kuluosadeks piduriklotsid- ja kettad. Lihtsalt seletades käib ketta peale pidurisadul, mille mõlemale poolele paigaldatakse klotsid, mis siis pedaali vajutades vastu ketast liiguvad ja aja jooksul kuluvad.
Kogu selle süsteemi toimetamisel tekivad aga vibratsioonid ning selle tulemusel võib omakorda tekkida ebameeldiv vilin. Tavaliselt on peamiseks süüdlaseks sellisel juhul just piduriklotsid.
Kui piduriklotside vahetusest on pikk aeg möödas ja tekib vilin, tasuks auto kindlasti lasta üle vaadata. Nimelt on paljude süsteemide külge paigaldatud eraldi metallnõel, mis vastu ketast hakkab käima, kui klotsid on ära kulunud. Seda just sellepärast, et anda omanikule märku vahetuse vajadusest.
Mis on lahendused?
Vilin tekib enamasti peale uute piduriklotside paigaldamist, oluliselt harvem ilmneb see peale pikka kasutusperioodi. Viimasel juhul võib lasta süsteemi üle vaadata ning liikuvad osad üle määrida. Kui see ei aita, siis tuleks ikkagi ette võtta piduriklotside vahetus.
Kui piduridetaile aga vahetatud pole ja pidurid hakkavad vilistama, tasub ikkagi teenindusse pöörduda, sest arvata on, et võõrast heli (ka kahinat, kriginat, raginaid jms) põhjustab kulumine. Õnneks pole sääraste helide likvideerimine üldjuhul üle mõistuse kulukas, lihtsama auto piduriklotsid võivad maksta ka vaid kümmekond eurot ning nende vahetamine pole suur töö. Suure-kalli auto piduriremont võib siiski ka päris kulukaks minna.