Kindlustusturg on ühelt poolt üsna stabiilne, kui vaadata, et suur osa kindlustusmaksetest on kohustuslikud või poolkohustuslikud. Aktiivselt liikluses osalevad autoomanikud liikluskindlustusest ei pääse ning liisingu puhul on ka kasko vajalik. Sama kehtib laenuga kodu soetajate kohta, kelle laenuandja nõuab kindlustust. Teisalt on turg maailmas toimuvast selgelt mõjutatud, kui vaadata COVID-19 tingitud reisipiiranguid, mis reisikindlustuse sisuliselt kaheks aastaks turult ära lõikasid.
Käesoleva aasta turustatistika põhjal võib öelda, et kindlustusturul on ees pöördelised ajad, mida mõjutab kõik eelpool toodu. „Olukord on hetkel väga huvitav ja turg mõnes mõttes teelahkmel,“ sõnab IIZI Kindlustusmaakler AS-i finantsjuht Kaido Kepp ja lisab, et autode kindlustamise hinnad on küll reipalt tõusnud ent pikemas perspektiivis ning teiste kindlustustoodete lõikes on hindade kujunemist pisut keeruline ennustada.
Kahjukindlustusturu mahud on teinud korraliku hüppe
2022. aasta esimese kuue kuuga kasvas kahjukindlustusturu maht 15%, näitab statistika, kus kasvu panustasid absoluutarvudes kõige enam kaskokindlustus, reisikindlustus ja liikluskindlustus. Neile järgnes ravikindlustus, mida soetavad peamiselt ettevõtted. „Võrreldes eelneva kolme aastaga on tänavune turukasv olnud märkimisväärne,“ sõnab Kepp.