Praeguses segaduses on mitmed kindlustusandjad teavitanud, et pandeemia on kindlustustingimustes välistus, mistõttu tekkinud klientidel segadus reisikindlustuse juhtumite hüvitistega. „Oluline on arvestada, et iga kahjujuhtum vaadatakse eraldi üle ning ka keeldumine peab olema kindlustusandja poolt põhjendatud,“ kommenteerib IIZI õigusvaldkonna juht Kaido Tropp.
Kuigi kindlustusandjad on teavitanud pressiteadetes ja ka suuliselt kliente nõustades, et pandeemia väljakuulutamisega seonduvaid reisikindlustuse kahjusid ei hüvitata, siis on mõistlik kahjuavaldus siiski esitada. „Hoolimata meedias levivatest artiklitest, soovitame kahjujuhtumi korral kindlustusandjale esitada kirjaliku kahjuteate,“ rõhutab Kaido Tropp.
IIZI soovitused kehtiva kindlustusega
Juhul, kui Sul on kehtiv kindlustus, kuid reisikorraldaja tühistab reisi või sihtkoht on suletud ja karantiinis, siis soovitame esmalt pöörduda lennufirma või hotelli poole hüvitise saamiseks või alternatiivse lahenduse leidmiseks, pakettreisi puhul pöördu teenusepakkuja poole. Kui Sa ei saa mingil põhjusel abi või vastust teenusepakkujalt või reisikorraldajalt, siis on oluline kindlustusandjale esitada kirjalik kahjuavaldus, kes vaatab kõik juhtumid eraldi üle.