IIZI rekordiline soovitusindeks: usaldus on kõrge, kuid kõik teenused ei jõua veel fookusesse

19. juuni 20254 minut(it) lugemist
Kaido Konsap_Soovitusindeks_IIZI_Äripäev

IIZI äriklientidest hindas meie teenust kümnapalliskaalal 9 või 10 punktiga ning oleks valmis soovitama IIZI teenuseid kolleegile või äripartnerile.

Ettevõtete ja juhtide usaldus oma partnerite vastu ei ole kunagi olnud olulisem ja seda eriti ebakindlatel ja muutlikel aegadel. Täna ei otsita pelgalt teenust, vaid sisulist ja usaldusväärset koostöösuhet.

Ärikliendid otsivad usaldusväärset koostööpartnerit, mitte lihtsalt teenust

Võrreldes globaalsete näitajatega paistab IIZI äriklientide soovitusindeks 85 silma ka rahvusvahelises võrdluses. Globaalne keskmine NPS kindlustussektoris jääb üldjuhul vahemikku 30-50 ning vaid vähesed teenusepakkujad ületavad piiri, mida peetakse maailmatasemeks ehk üle 70.

NPS (Net Promoter Score) mõõdab, kui suure tõenäosusega klient teenust soovitaks, mis omakorda peegeldab kliendi lojaalsust ja rahulolu.

IIZI rekordiline soovitusindeks: usaldus on kõrge, kuid kõik teenused ei jõua veel fookusesse
IIZI soovitusindeks 2017-2019 vs 2025

Äriklientide uuringust selgus, et IIZI teenuseid hinnatakse kõrgelt eeskätt usaldusväärsuse, reageerimiskiiruse ja oskuse tõttu keerulistes olukordades tuge pakkuda. „See peegeldab otseselt kliendi ja maakleri koostöö kvaliteeti. Kõige kõrgemad hinnangud tulid just nendelt klientidelt, kellega on suhe personaalne ja proaktiivne ning omavaheline kontakt tihe.

„Olen väga rahul IIZI poolt pakutava teenusega. Ühelt poolt meeldib kõrge automatiseerituse tase pakkumiste saamisel ja nende eest tasumisel, kuid samas hindan väga kõrgelt võimalust suhelda konkreetse inimesega küsimuste ja murede korral,“ tagasisidestas  üks äriklientidest.

Kuigi digivõimekus on oluline, tuletab see meelde, et tõeline usaldus sünnib siiski inimeste vahel,“ kommenteerib IIZI ärikliendiüksuse juht ja juhatuse liige Kaido Konsap.

Tugev digivõimekus on oluline, aga usaldus sünnib inimestevahelises koostöös. – IIZI ärikliendiüksuse juht ja juhatuse liige Kaido Konsap. 

Erakliendi uuring toetab trendi

Kindlustusvaldkonna kliendirahulolu kasv ei ilmne vaid ärisuhtluses – seda kinnitab ka Kantar Emori aprillikuine B2C uuring. Kui IIZI äriklientide soovitusindeks ulatus rekordilise 85-ni, siis sektori keskmine NPS eraklientide seas oli 23 (võrdluseks 2023. aastal veel vaid 8).

Eristusime ka B2C vaates, saavutades iseteeninduskeskkondade pingereas kindlustusvaldkonna kõrgeima tulemuse – NPS 41. See näitab, et IIZI tugevused ulatuvad kaugemale äriklientidest ning loovad väärtust ka igapäevase teenuskogemuse tasandil. Usaldus, digivõimekus ja personaalne tugi on väärtused, mis loovad tugeva tulemuse sõltumata sihtrühmast.

Osa olulistest riskidest  jääb tihti märkamata

Uuring kinnitab, et IIZI on usaldusväärne partner enimkasutatavate kindlustusliikide puhul – näiteks sõiduki-, vara- ja vastutuskindlustuse puhul. Teisalt toob tagasiside esile arendamist vajava  valdkonna: osa riske jääb ettevõtetes lihtsalt märkamata.

Teatud kindlustuslahenduste, nagu küber- ja juhatuse liikme vastutuskindlustus, puhul on teadlikkus ja kasutus tunduvalt madalamad. Näiteks ei ole 35% vastanutest küberkindlustusest üldse kuulnud ning vaid 7% kasutab seda aktiivselt. Sama kehtib juhatuse liikme vastutuskindlustuse kohta. Võrdluseks – varakindlustust kasutab 71% vastajatest ning üksnes 5% ei ole sellest kuulnud.

Sellised tulemused näitavad, et osade riskide puhul eeldatakse ekslikult, et need on juba maandatud või ei osata neile lihtsalt tähelepanu pöörata.

71% kasutab varakindlustust, kuid ainult 7% küberkindlustust.

Ometi on just need valdkonnad viimastel aastatel muutunud üha olulisemaks. Küberturvalisuse juhtumite arv on tugevas kasvutrendis ning juhatuse liikmete isikliku vastutuse juhtumeid kajastatakse järjest enam ka Eesti meedias. 

Teatud kindlustuslahenduste, nagu küber- ja juhatuse liikme vastutuskindlustus, puhul on teadlikkus ja kasutus tunduvalt madalamad
Juhatuse liikme vastutuskindlustuse ja küberkindlustuse kasutus võrreldes varakindlustusega

Ometi on just need valdkonnad viimastel aastatel muutunud üha olulisemaks. Küberturvalisuse juhtumite arv on tugevas kasvutrendis ning juhatuse liikmete isikliku vastutuse juhtumeid kajastatakse järjest enam ka Eesti meedias. 

Viimastel aastatel on küberriskid ja juhatuse liikmete isiklik vastutus muutunud üha olulisemaks teemadeks ka Eesti ettevõtlusmaastikul. Nagu rõhutas Norman Aas IIZI ja Soraineni ühisseminaril ja podcastis,  eeldab tänane ärikeskkond juhilt lisaks strateegilisele julgusele ka tugevat õiguskaitset. IIZI finantsriskide spetsialist Helen Evert tõi samas esile, et äriklientide huvi on just nende kindlustusliikide vastu  kiiresti kasvamas, mis näitab selgelt, et teadlikkus paraneb, kuid vajab veel sihipärast selgitustööd ja praktilisi näiteid. Tegemist ei ole pelgalt nišikindlustustega, vaid riskidega, mille realiseerumisel juhid ja ettevõtted üha sagedamini tegelikkuses  vastutavad.

„Kuigi üldine rahulolu on väga kõrge, viitab arvestatav „ei oska öelda“ vastajate osakaal teatud kindlustusliikide puhul selgelt, et mitmed vajalikud kindlustusteenused jäävad klientidele kaugeks ja ebamääraseks. Seepärast on järgmine oluline samm on aidata klientidel paremini mõista riskide maandamise võimalusi läbi kindlustuslahenduste, mida nad veel küsida ei oska,“ lisab Konsap.

Soovid teada, kas sinu ettevõtte riskid on kaetud?

Lahendused vastavalt ärile!

Tutvu lahendustega