Soovin sõlmida kaskokindlustust, kuid autol puudub signalisatsioon. Kas pean signalistasiooni enne lepingu sõlmimist paigaldama?
Varasemalt oli enamus kindlustusseltside poolt ettenähtud nõue, et sõidukil peab olema lisaks töökorras immobilaiserile ka signalisatsioon. Selle puudumisel oli kliendil valik, kas võtta see lisakulutus ja signalisatsioon paigaldada või sõlmida kaskokindlustuse leping selliselt, et puudub kaitse varguse juhtumite vastu. Tänaseks on olukord muutunud ning kindlustusseltsid on järgemööda loobunud signalisatsiooni nõudest. Kaskokindlustuse sõlmimiseks piisab enamus juhtudel vaid immobilaiseri olemasolust ning ära jääb signalisatsiooni paigaldamise kulu ja vaev.
Avastasin autolt kahjustused, kuid ei tea täpselt, millal need tekkinud on. Kes katab kulud?
Peale kahjustuste avastamist tuleks koheselt kindlustusseltsi informeerida. Kui sõidukit vigastanud süüdlast ei ole võimalik tuvastada, siis taastatakse auto kaskokindlustuse alusel ning tasuda tuleb kindlustuspoliisil varasemalt kokkulepitud omavastutuse osa. Kui kahjustused on tekkinud mitme erineva juhtumi tagajärjel – näiteks on mõlgid nii esistangel, kui tagastangel – on kindlustusseltsil õigus rakendada omavastutust kahe juhtumi eest. IIZI spetsialistid soovitavad kaskokindlustusele lisaks ka omavastutuskindlustust, mis hüvitab kahju korral kaskopoliisil märgitud omavastutuse.
Plaanin reisida sõidukiga Ukrainasse, võtan kaasa rohelise kaardi. Kas minu kaskokindlustus kehtib?
Tavaline praktika on see, et kaskokindlustuse poliisil on kehtivuspiirkonnaks Euroopa välja arvatud Ukraina, Valgevene ja Venemaa. Selleks, et kindlustuskaitse kehtiks ka nendesse riikidesse reisimisel, tuleks sõlmida lisapoliis kehtivusterritooriumi laiendamiseks. Lisapoliis sõlmitakse reeglina vaid konkreetse reisi ajaks ja tähendab minimaalselt umbes 35€ väljaminekut.
Roheline kaart on kehtivat liikluskindlustust tõendav dokument välismaal. Roheline kaart on kohustuslik reisimaks väljaspoole Euroopa Majanduspiirkonna lepinguriike (v.a. Šveits). Euroopa Majanduspiirkonna lepinguriikides on roheline kaart soovituslik, kuid piisab ka liikluskindlustuse poliisist.
Sõitsin maale minnes otsa sõiduteele jooksnud kitsele. Kes hüvitab?
Loomadega kokkupõrke tagajärjel tekkinud kahjude arv kerkib reeglina sügisperioodil, kui loomad on rohkem liikvel. Kaskokindlustuse poolt hüvitatakse loomale otsasõitmisel tekkinud kahjud ja seda ilma omavastutuseta. Kindlasti tuleb sündmuskohal juhtum fikseerida ning kui loom on kokkupõrke tagajärjel hukkunud, informeerida ka Keskkonnainspektsiooni. Pane tähele, et kui näiteks sõidad otsa koerale, siis iga kindlustusseltsi tingimused on erinevad, mis looma osas (metsloom, kariloom jne) kahjud hüvitatakse ning kuidas omavastutuse tasumisega olukord on.
Kui aga juhtub, et loomale otsasõitu üritati vältida ja sõideti hoopis teelt välja, siis on tegemist tavapärase õnnetusjuhtumiga ning kahju hüvitamisel tuleb tasuda siiski ka omavastutuse osa.
Kahjustasin autot löökaugust läbi sõites. Kelle poole pöörduma peaksin?
Löökaugu tagajärjel tekkinud kahju hüvitab kaskokindlustus. Kliendi kanda jääva omavastutuse osa on võimalik välja nõuda teevaldajalt. Äärmiselt oluline on kohene kahjustuste ja toimumiskoha kindlaks tegemine.
Kui kaskokindlustus puudub, siis tasuks pöörduda tee omaniku poole. Paraku võib juhtuda, et kahju nõudmine teeomanikult ei pruugi olla nii lihtne, kogu protsess võib venida pikaks ning kulutada mitmeid närvirakke.
Avariis sai viga lapse turvatool. Kas kaskokindlustusest on abi?
Üldjuhul kuulub autosse paigaldatud turvatool kaskokindlustuse mõistes sõiduki lisavarustuse alla ning sellele laieneb kindlustuskaitse. Sama kehtib sõiduki küljes oleva katuseboksi või rattaraami kohta, mille puhul hüvitatakse õnnetuse tagajärjel tekkinud kahju.
Kindlustuslepingule on võimalik juurde valida pagasikindlustus, mis hüvitab autosse jäetud isiklikud asjad ja muud tarbeesemed. Oluline on aga meeles pidada, et kaskokindlustus ei hüvita elektroonikaseadmete (telefon, arvuti) ning muude väärisesemete vargust ega kahjustumist.