Kindlustuse valimine võib olla keeruline, sest erinevaid pakkumisi on palju. Sageli otsustab valiku soodne hind, sest see tundub lihtne. Ometi selgub alles kahju korral, kas esialgu hinna järgi valitud kindlustus ka tegelikult kaitseb. Just siin tuleb appi kindlustusmaakler, kes aitab leida mitte ainult soodsa, vaid eelkõige sisult sobivaima lahenduse. Vaatame lähemalt, mis on kindlustusmaakleri roll ja kuidas see liikluskindlustuse valikul ja kahjudega tegelemisel kasuks tuleb.
Kindlustusmaakler on sinu seaduslik esindaja
Kindlustusmaakleri roll on suurem kui pelgalt kindlustustoodete vahendus. IIZI on kliendi seaduslik esindaja nii kindlustuse valikul kui kahjude korral. “Meie töö on tagada, et valitud kindlustus toimiks. Kui kindlustus on tehtud IIZI kaudu, on kliendil oma esindaja, kes seisab tema eest näiteks olukorras, kus kindlustusandjaga peaks tekkima sekeldusi,” selgitab liikluskindlustuse tootejuht Triin Kääramees.
Kääramehe sõnul keskendutakse kindlustuse ostmisel tihti hinnale, kuid just siin tehakse kõige sagedamini vigu. „Isegi liikluskindlustuse puhul tasub hinnast kaugemale vaadata,“ märgib ta, et liikluses tuleb tihti ette olukordi, mida kohustuslik kindlustus ei kata. Näiteks kui jääd ootamatult teele, põhjustad ise õnnetuse või jookseb auto ette metsloom, siis tavaline liikluskindlustus ei aita sind tagasi teele, ei kata sinu auto remonti ega loomaga kokkupõrke tagajärjel tekkinud kahjusid.
Erapooletut ja turgu hõlmavat nõu saab vaid kindlustusmaaklerilt
Üks kindlustusmaakleri ülesannetest on aidata kliendil leida tema vajadustele vastav kindlustuslahendus. „IIZI soovitus ulatub enamasti hinnast kaugemale. Ka liikluskindlustuses soovitame kliendile võimalusel soetada lisakaitseid ja teenuseid, mis aitavad leevendada kõige sagedamini esinevaid kahjusid,“ selgitab Kääramees, et seetõttu näevad kliendid IIZI kindlustuskalkulaatoris sageli teistest täiesti eristuvat „IIZI soovitust” – valikut, mis arvestab nii kaitse sisu kui hinnaga. Lõpliku otsuse teeb aga klient alati ise.
IIZI soovitus ulatub hinnast kaugemale – soovitame lisakaitseid ja teenuseid, mis aitavad leevendada kõige sagedamini juhtuvaid kahjusid. – Triin Kääramees, IIZI liikluskindlustuse tootejuht
Erapooletut ja turgu hõlmavat nõu saab vaid kindlustusmaaklerilt. “Kindlustusseltsides töötavad kahtlemata spetsialistid, kes tunnevad oma tooteid hästi ja oskavad neid ka kliendile vastavalt pakkuda. Küll aga ei saa ju eeldada, et nad soovitaksid inimesele mõne teise seltsi lahendust, isegi kui see lahendus võiks kliendile kasulikum olla,” selgitab tootejuht kindlustusmaakleri ja -seltsi vahelist erinevust.
Liikluskindlustus tundub lihtne toode, mis katab teisele sõidukile põhjustatud kahjud. Küll aga saab läbi IIZI tavalise liikluskindlustuse kasu oluliselt laiendada. “Võrreldakse korraga paljude seltside hindu, millede seast saad valida sobiva ja lisada juurde unikaalseid IIZI lisakaitseid,” soovitab tootejuht, et need on eriti sobilikud vanematele sõidukitele, millele kasko pole mõistlik või võimalik.
IIZI sekkumine aitas jõuda 3500-eurose hüvitiseni
IIZI roll ei lõppe sobiva lepingu sõlmimisega. “Kui juhtub õnnetus, siis oleme kliendi kõrval algusest lõpuni ehk meie eesmärk on olla kliendi isiklik kindlustusnõustaja ka kahju korral,” ütleb Kääramees, et kindlustus algab küll lepingu sõlmimisest, kuid hakkab tööle alles kahju korral.
IIZI on kliente esindanud üle kahekümne aasta ja juhtumeid on selle aja jooksul olnud mitmesuguseid. Järgenvalt toome välja paar näidet, kui maakleri järjepidevus on aidanud kliendi õiglase hüvitiseni.
Kui juhtub õnnetus, siis oleme kliendi kõrval algusest lõpuni ehk meie eesmärk on olla kliendi isiklik kindlustusnõustaja ka kahju korral. – Triin Kääramees
Mõni aeg tagasi süttis ja põles maani maha üks auto koos kõrval parkinud sõidukiga, mis kuulus IIZI kliendile. Paraku oli 2023. aastal põlengukahjude hüvitamine liikluskindlustuse alt nö hall ala, mistõttu menetleti iga juhtumit eraldiseisvana ning kõnealuse juhtumi puhul otsustas kindlustusselts esialgu hüvitise maksmisest keelduda.
Kuna lahendus polnud õiglane, siis sekkus IIZI, kelle toel jõudis klient lepitusmenetlusse, kust soovitas lepitaja kindlustusseltsil pool kahjust siiski kinni maksta. Kuna sõiduki väärtus oli märgitud üsna kõrge, siis sai klient ligi pool tol hetkel müügisolevate sõidukite turuväärtusest tagasi ehk 3500€. Täna oleks selline kahju täielikult liikluskindlustuse poolt hüvitatav, kuid toona sai otsustavaks IIZI kindlustusmaakleri järjepidev töö kliendi esindamisel.
Teine markantne näide on olukorrast, kus IIZI kliendi sõidukile sõitis otsa välismaise numbrimärgiga auto. Kuigi olemas olid nii pealtnägija tunnistused, kui videokaamera salvestised, siis juhtumit menetleti pikalt erinevate osapoolte – politsei, kindlustusselts ja välisriigi kindlustusandja – vahel, mistõttu oli kogu protsess aeganõudev ning kliendil selles keeruline orienteeruda. Ka siin aitas IIZI maakleri järjepidevus, et klient saaks oma auto korda.
24/7 Kahjuabi on klientide seas kõrgelt hinnatud liikluskindlustuse lisakaitse
Liikluskindlustusest jääb paljudel juhtudel väheks. Seepärast on abi IIZI 24/7 Kahjuabi lisakaitsest, mis võimaldab ööpäevaringset autoabi erinevate probleemide korral – avarii, tehniline rike, purunenud rehv, otsa lõppenud kütus, teelt väljasõit vms. Kui tavapäraselt on autoabi nähtud kaskokindlustuse osana, siis IIZI on teinud selle kogu Euroopas kehtiva kaitse kättesaadavaks ka liikluskindlustuse klientidele.
“Meie asi on teha kahjujuhtumi käsitlemine kliendi jaoks võimalikult kiireks ja lihtsaks,” ütleb Kääramees, et IIZI tegutsemise efektiivsust on ka kliendid täheldanud. “Täna annavad kliendid IIZI kahjuliini tööle 5-palli sklaalal hindeks 4,78,” lisab ta.
Uuring: iga kolmas ei tea oma kindlustuskaitse tingimusi enne kahjujuhtumi toimumist
Aasta alguses viis IIZI koostöös Norstatiga läbi kindlustusteemalise tarbijauuringu, kus küsitleti 800 autoomanikku nende kindlustusharjumuste kohta. Uuringust selgus, et 35% ei ole oma kindlustustingimustega kursis. Muuhulgas selgus, et mida vanema sõiduki omanik, seda vähem on ta kursis oma kindlustuslepingu sisuga.