Kui hetkel on Eestimaa teedel ja tänavatel liikumas ligi 50 pilkupüüdvat Teslat, siis peagi on nende arv tegemas korraliku kasvu. Elektriauto sõprade rõõmuks on Tesla võtnud eesmärgiks massidesse jõudmise, soovides, et nende autot saaks endale lubada praegusest suurem hulk kasutajaid. Koos kindlustus-spetsialistidega vaatame, mida toob kaasa ühe Tesla „ülalpidamine“.
Liikluskindlustus on seadusest tulenev kohustuslik kindlustus, millega tagatakse õnnetuse korral kannatanule vara- ja isikukahju hüvitamine. Elektriautod, sealhulgas Teslad, on võrdväärsed tavapäraste sõiduvahenditega ning kindlustamise mõttes siinkohal mingeid erinevusi ei ole.
Võrdlemisi eksklusiivse Tesla kaskokindlustus on ka IIZI Kindlustusmaakleri spetsialistide hinnangul mõnevõrra kallim teistest samas hinnaklassis olevate sõidukite kindlustusest. Eesti on veel vähe Teslasid ning hetkel on üsna vähesed kindlustusseltsid valmis kaskokindlustust Tesladele pakkuma. Peamiseks murekohaks on Teslade hoolduskeskuse puudumine Eestis, mis saab määravaks ka kindlustusmakse kujunemisel. Teiste autode puhul saab vajaliku remondi teostada suhteliselt kiiresti ja lihtsalt Eesti margiesinduses.
PZU Kindlustus kommenteerib, et Teslade eripära arvestades (spetsiifiline elektroonika, alumiiniumist keredetailid, aku asetsemine auto põhja all jms) võib neile ennustada üsna kõrget kahjusust. Kogemus näitab, et senini on näiteks klaasivahetusi teostatud Soomes, mistõttu on kahju korral kulutase kohalike remondifirmadega võrreldes oluliselt kõrgem.
Ka Seesam kindlustus lisab omalt poolt, et remondikulude osas on Teslade remont keerulisem ja kulukam kui tavapärastel sõidukitel, sest ametlikku teenindust ei ole Eestis ja varuosad on samuti vähem levinud.
Tesla Fänniklubi Eestis liikmete arvates ei ole Tesla omamine kaugeltki nii kaelamurdev, kui kõrvaltvaatajale tunduda võib. Remondi saab enamasti teostada ka Eestis, ainult tõsisemate kahjude korral tuleb pöörduda Soome esindusse. Ka viimasel juhul piisab enamasti rangeri kutsumisest, mille kulu hõlmab laevapiletite kulu ja grantii puudumise korral ka tunnitasu. Samas aitavad uued turvalisuse lahendused avariiolukordasid vältida, rakendades muuhulgas ohuolukorras äkkpidurdust või auto trajektoorist kõrvalesuunamist, mis võib vajalikuks osutuda näiteks siis, kui teele satub „üllatuskülaline“ (metsloom, teine sõiduk). Pika maanteesõidu korral tuleb appi autopiloot, mis pisut väsinud juhi reaktsioonikiirust ületada suudab, tänu millele auto kõrvalsuunda või kraavi kaldumist ennetada saab.
Võrdle erinevate seltside pakkumisi ja osta endale sobivaim liikluskindlustus >>
Enne kindlustamist tutvu tingimustega või konsulteeri spetsialistiga numbril 16660.
IIZI Kindlustusmaakler AS on Eesti kapitalil põhinev kindlustusvahenduse ettevõte, olles samas ka esimesi internetipõhiseid kindlustusteenuse pakkujaid. Täna osutatakse kvaliteetset maakleriteenust nii väike- kui ka suurklientidele läbi personaalsete lahenduste ja internetipõhise iseteeninduskeskkonna. IIZI Kindlustusmaakler AS tegutseb turul aastast 2000 ning on tänaseks suurima maaklerina saavutanud Eestis 31% turuosa. Rahvusvaheliselt on IIZI esindatud Läti ja Soome turul. IIZI Group AS-is töötab üle 150 inimese.
Kindlustamine on iizi.