Autogeeniuse hinnangul on auto kiletamine levinud viis, kuidas taskukohaselt muuta autovärvi või olemasolevat hästi kaitsta. Kui läbipaistva kile peamine funktsioon on värvi ja selle lakkpinda hoida kriimude, kivitäkete jms eest, siis värvikile rõhub eelkõige välimusele ja suurt kaitset ei paku.
Kaitsekile on värvikilest palju tugevam. Kui juhtub, et kilesse tekivadki väikesed kriimud, siis mõnel juhul saab neid soojendades kaotada, mis muudab kile osaliselt iseparanevaks. Tuntuim toode on Xpel firma poolt pakutav kaitsekile, mida paigaldavad mitmed detailing-keskused ja autode kiletamise teenust pakkuvad ettevõtted Eestis.
Strateegiline kaitse
Olenevalt auto väärtusest, võib terve sõiduki muidugi läbipaistva kilega katta, kuid selline ettevõtmine maksab mitu tuhat eurot. Soodsam ja kindlasti ka vajalikum lahendus on kindlate kerepaneelide kaitsmine.
Ennekõike on levinud just esikaitseraua ja kapoti kiletamine. Kuna esiots saab suure osa kivitäketest, on nende kereosade kaitsmine kõige kriitilisem.
Lisaks võib muidugi edasi minna vastavalt enda vajadusele. A-piilarid esiklaasi kõrval, küljepeeglid, esituled ja miks mitte ka tagumise kaitseraua ülemine osa, mis võib kriime saada pagasiruumist asjade sisse- ja väljavõtmisega.
Lisaks saab kasutada kaitsekilet esiklaasi katmiseks ja ka näiteks interjööris, kui juhtub olevat palju läikivat pinda. Vaid mõne aastaga võivad suured läikivad mustad pinnad väga kriimuliseks muutuda.
Mitte ainult kaitse, vaid pikalt kestev perfektsus
Kui valida kvaliteetset tööd tagav paigaldaja, kaasneb peale hea värvikaitse ka perfektne välimus. Kuna enne kaitsekile peale kandmist töödeldakse iga kerepaneeli värv ja selle lakkpind nii ilusaks, kui see üldse olla võiks.
Tänapäeva keretöötluse teenused viivad auto sära ja läike kõrgemale tasemele, kui otse tehasest tulnud autol. Kui sellisele kerele lisada veel kaitsekile, saab muretult nautida eriti ilusat auto värvi lausa aastaid.
Kui läikiv, läbipaistev kile tundub siiski liiga igav, on võimalus autot natuke isikupärasemaks muuta. On olemas ka matt kile, mis pakub täpselt sama head kaitset. Kui asetada mattkile tavalisele läikivale värvile, tekib omanäoline pool-matt välimus.
Keretööd on kallid, kaskokindlustus ei ole
Kahjustatistika kohaselt on peamised kaskokahjud seotud sõiduki kerega, mida ei tasu kindlasti omal käel parandama hakata. Koduste vahenditega ei ole võimalik kereprobleeme kvaliteetselt lahendada, mistõttu tuleks leida usaldusväärne töökoda, kus on vastavad tööruumid, -vahendid ja -oskused sõiduki parandamiseks.
Teatavasti on keretööd kallid – hinnad jäävad vahemikku 500-2000 eurot. Õnneks on kaskokindlustus soodsam kui keretööd, andes lisakaitse mistahes õnnetusjuhtumite korral ja tagades sõiduvabaduse ka remonttööde ajaks. Ühtlasi pakume turu suurimat kaskokindlustuse valikut ja erinevaid kaskoga kaasnevaid hüvesid nagu 24h Autoabi või kahju hüvitamine purunenud autoklaasi korral, kus omavastutus 0€. Lisaks saab kaskokindlustuse eest mugavalt tasuda – makstes korraga või kuu kaupa.