Sügisel jahmatas paljusid Viljandi kortermajas gaasiseadmest alguse saanud põleng, kus tule-, suitsu- ja veekahjustuste tõttu jäid ajutiselt koduta neljakorruselise kortermaja elanikud. Loo tegi veelgi traagilisemaks asjaolu, et kuigi osad sealsed korterid olid omanike poolt kindlustatud, siis majakarp koos katusega, korteriühistu poolt mitte.
Korteriomandi kindlustus kaitseb ühistu riskantsete otsuste eest
Tegelikult on igal korteriomanikul võimalik koos korteriga kindlustada ka selle juurde kuuluv mõtteline osa kortermajast korteriomandi kindlustusega. „Sel juhul maksab kindlustus kahju korral sinu osa maja karbi taastamiskuludest“, sõnab IIZI vara- ja isikukindlustuse tootejuht Pille Plees.
Kortermaja põleng tekitab lisaks suitsu- ja veekahjusid, mis tingivad vajaduse välja vahetada nii mööbel kui riided, samuti leida ajutine elukoht. “Inimesed arvavad ekslikult, et kui tegemist on kasutatud asjadega, siis neid kindlustus ei hüvita”, ütleb Plees. „Tegelikult hüvitatakse uute asjade ostukulu ja vajadusel ajutise elukoha üürikulu seniks, kuni korteri taastamistööd käivad“, lisab ta.
Samuti on abi vastutuskindlustusest, kui sinu korterist alguse saanud tulekahju või veeavarii kahjustab naaberkorterit. “Kuigi naabri kodukindlustus teeb sealsed kahjud korda, siis tehtud kulud nõutakse sinult hiljem tagasi”, möönab tootejuht, et sellisel juhul on abiks vastutuskindlustus.
Mida vähem raha, seda parem võiks olla kodukindlustus
Paljudel on rasked ajad ja kulusid hoitakse kokku, kuid Pleesi sõnul pole kodukindlustus see koht. „IIZI pakub oma klientidele kuumakse võimalust, mis on hea viis oma kulude hajutamiseks,“ soovitab ta ja toob näiteks, et 2-toalise korteri kindlustusmakse koos vastutuskindlustuse ja ajutise elamiskoha üürikulu kaitsega erineb tavalisest kodukindlustusest, kus neid kaitseid sees ei ole, kõigest 3-4 eurot. „Ühes kuus mõni euro kallim kindlustus pakub südamerahu ning päästab kahju korral kopsakast lisakulust.“
Lihtsalt kodukindlustuse lepingust ei piisa, vaid sellest võiks ka päriselt kahju korral abi olla. IIZI on näoga alati kliendi poole. “Aitame, nõustame ja soovitame, et klient saaks oma kodule sobivaima lahenduse. Kui sa kasvõi korra oled spetsialistiga oma kodukindlustuse kaitsed läbi rääkinud, siis on tunne kindlam,“ soovitab tootejuht, et nii teab inimene, mida kahjude korral teha ja millistel juhtudel võib julgelt kindlustuse poole pöörduda. IIZI aitab oma kliente nii veebi teel kui 11 esinduses üle Eesti. Soovitame kliendile kõige kasulikemaid kindlustuskaitseid ja nõustame, kuidas käituda kahjude korral.