Kuigi seaduse järgi võib alates 1. märtsist sõita ringi juba suverehvidega, tuleks seadusepunktidel näpuga järje ajamise asemel pöörata pilgud õue ning teha otsuseid ilma järgi. Suverehvidele tasub mõtlema hakata siis, kui ööpäevane temperatuur tõuseb kindlalt plusspoolele, nii 5–7 kraadini.
Praegu tasub olla eriti ettevaatlik: kui päeval kütab päike õhu juba kevadiselt soojaks, siis öised miinuskraadid võivad teele musta jää tekitades väga ebameeldiva üllatuse valmistada.
Mõned autojuhid on rehvide vahetamise asemel otsustanud aasta läbi sõita lamellrehvidega, kuna siis ei pea igal kevadel ja sügisel rehvivahetusele mõtlema. Miks aga ei ole lamellidega aasta ringi mõistlik ringi sõita?
Ohutus ennekõike
Põhiline küsimus on ohutuses. Tõsi, lamellrehvidega pole keelatud suvisel ajal ringi sõita, aga nendes rehvides kasutatud rehvisegu ei ole päris meie suve jaoks mõeldud. Talvisteks oludeks mõeldud lamellrehvid muutuvad temperatuuri tõustes pehmemaks, millega kaasneb haardumise kadumine. Rehvid kaotavad seeläbi oma pidurdusomadusi, muutuvad libedamaks ning reageerivad igasugustele juhi otsustele viitega, mis suurendab oluliselt õnnetusse sattumise tõenäosust.
Lisaks kulub talverehv soojal ajal oluliselt kiiremini kui suverehv, mistõttu ei pea paika ka mõte sellest, et tegeled säästliku tarbimisega, kui rehve ei vaheta.
Jälgi, et mustrijääk oleks piisav
Seadus näeb ette, et suverehvide minimaalne rehvimustri jääk peab olema vähemalt 1,6 mm. Aga oluline on teada, et kevadel enam-vähem sobiv rehv on suve teiseks pooleks juba täiesti kulunud. Võrdluseks: uute suverehvide mustri sügavus on tavaliselt 7-8 mm. Kui rehvi mustri sügavus on juba 3 mm, võiks kaaluda selle väljavahetamist.
Mustri ülesandeks on juhtida vett ära nii, et säiliks rehvi haarduvus ja stabiilsus teel. Kui rehvi muster kulub, muutuvad ka äravoolukanalid madalamaks, mis halvendab vee äravoolu. Nii suureneb oht vesiliu tekkimisele.
Aga rehvimuster ei ole ainus, mis rehvi vananedes muutub. Aastate jooksul muutub rehvisegu kõvemaks ning sellega kaasneb rehvi omaduste muutumine. Seda isegi siis, kui rehv on pealtnäha vähe kulunud ning sellega on vähe sõidetud.
Rehvide kasutusiga on umbes viis aastat. Pärast seda tasub rehvide seisukorda hoolikalt kontrollida ning kaaluda nende väljavahetamist. Suverehve ei ole soovitatav kasutada kauem kui kuus aastat. Seega tasub oma auto rehvide seisukorraga kursis olla, et ennetada probleeme.
Millele rehvi valides tähelepanu pöörata?
Kui hakkad uusi rehve ostma, siis võta kindlasti arvesse tehnoandmetesse märgitud rehvimõõte ja neile vastavaid koormus- ja kiirusindekseid. Vale mõõduga rehv võib suurendada märgatavalt autosse jõudvat müra, rääkimata kütusekulu tõusmisest.
Rehve valides tasub mõelda kolmele asjale: müratasemele, veeretakistusele, mis mõjutab kütusekulu, ning pidurdusvõimele märjal asfaldil.
Kui tunned end rehvivalikul võhikuna, siis võid vaadata erinevaid teste, kus on rehve võrreldud, või võta ühendust mõne rehvitöökojaga, kus kindlasti osatakse soovitada just sinu sõidukile sobivaid rehve. Kindlasti tuleb meeles pidada, et odavat ja kvaliteetset rehvi on pea võimatu leida. Kvaliteetsema rehvi paremad omadused tulevad esile just keerulisemates oludes, näiteks suures vihmasajus.
Ära unusta liikluskindlustust
Pea sama oluline kui korralikud rehvid, on ka liiklus- ja kaskokindlustuse olemasolu. Liikluskindlustus kaitseb teist osapoolt, kannatanule on kahju hüvitamine alati kindlustusandja poolt tagatud.
Kaskokindlustuse puhul mängib õige rehvivalik suuremat rolli. Kui autojuht satub sellisesse õnnetusse, mille põhjuseks on liiga kulunud või hooajale mitte vastavate rehvide kasutamine, siis võib kindlustusselts vähendada hüvitist.
Kindel on see, et õnnetusse sattumise tõenäosust saad vähendada, kui sinu autol on all hooajale sobilikud rehvid.