Eluohtlikult on käitunud 17 last ja 15 korral sõiduautoga sõitnud inimesed, 7 korral on sõiduk rongile ette sõitnud ning tekitanud õnnetuse, milles on olnud kannatanuid. Peamiselt on ohuolukorrad tingitud liikluses osalejate tähelepanematusest ja liigsest kiirustamisest.
Elroni ohutusjuht Natali Aosaar sõnas, et eriti murettekitav on sõidukijuhtide, aga ka laste liikluskäitumine, sest tähelepanematus ja liigne kiirustamine põhjustavad igal nädalal mõne eluohtliku olukorra. Elroni rong on pidanud seetõttu raudtee ülesõidu või ülekäigukohal vajutama avariipidurit ning raudteed ületanud ja ohuolukorra tekitanud inimene või sõiduk, on pääsenud kokkupõrkest vaid paari sekundiga.
„Aasta algusest septembri lõpuni on ülinapilt pääsetud 59 korral. Nendest juhtumitest 17 korral oli ohuolukorrast pääsejaks laps, kes ületas raudteed veendumata, et rongi ei lähene. 15 korral aga sõiduk, kus viibis lisaks autojuhile ka mõni kaasreisija – see tähendab, et meie liikluses on kümneid inimesi, kes põhimõtteliselt võiksid pidada enda teist sünnipäeva, sest võimalikust surmast lahutas neid vaid paar sekundit,“ kirjeldas Aosaar.
Rongi pidurdusteekond on 10x pikem
Aosaar rõhutas, et rongi pidurdusteekond on 10 korda pikem kui sõiduautol – 50 km/h liikudes ja avariipidurit vajutades saab rong pidama alles 100 meetri pärast, kuid kuna valdav osa ohuolukordadest on olnud ka linnavälistes piirkondades, siis vastavalt suuremale sõidukiirusele on rongi pidurdusteekond ka oluliselt pikem, isegi kuni kilomeeter.
„Raudteele lähenedes tuleb nii jalakäijatel kui ka kõikidel sõidukitel alati peatuda ning veenduda, et rongi ei lähene. Rong ei saa pidama nii kiiresti kui inimene kõndides või rattaga sõites, sest rongi pidurdusteekond näiteks sõiduautoga võrreldes on 10 korda pikem, jalakäijatega võrreldes isegi kuni 100 korda pikem,“ rõhutas ohutusjuht.
Enim tähelepanematusest tingitud ohuolukordi on statistika järgi registreeritud Harjumaal, sh Tallinnas, Ida-Virumaal Narvas, Järvamaal, aga ka Lääne-Viru maakonnas, sh just Tapa läheduses. Mõnevõrra vähem on olnud ohuolukordi mujal piirkondades, kuid Elroni ohutusjuhi sõnul on probleem siiski üle-Eestiline.
Kõrvaklapid ja tähelepanematus
„Elroni pardasalvestuste väljavõtted ja pealtnägijatelt kogutud info on näidanud, et lastega tekkinud ohuolukorrad on tingitud tähelepanematusest ja kiirustamisest. Liiklusohutuse seisukohast ei veenduta rongi lähenemises või hinnatakse rongi kiirust ja vahemaad valesti. Raudteed ületades tuleb alati jalg- ja tõukerattalt maha tulla ning vaadata alati vasakule- ja paremale veendumaks, et rongi ei lähene.
Judinaid tekitavat galeriid näed SIIT!