Paistab, et eestlane on ikka autousku, sest pole kaugel aeg, mil Transpordiameti andmebaasis täitub miljon sõidukit. 2022. aasta viimastel päevadel oli sõidukeid registreeritud 950 747. Vaatasime välja TOP 10 automarki ja tegime igaühe kohta väikese kokkuvõtte.
Volkswagen
Volkswagen on eestlaste seas kõige populaarsem automark ja seda oli möödunud aasta seisuga andmebaasis kokku 117 878, neist 5819 lisandus 2022. aastal. Rahva seas populaarseimaks mudeliks oli aga keskklassi sõiduauto Volkswagen Passat. Enim neljarattalisi on vanemad kui 20 aastat. Muide, kas teadsid, et algselt oli Volkswagen Beetle üks enimmüüdud autosid kogu 20. sajandi jooksul?
Toyota
Toyota on eestlaste seas populaarsuselt teisel kohal. Maailma suurima autotootja sõidukid on väga vastupidavad. Ligi 80% juba 20 aastat tagasi toodetud Toyotadest on tänaseni liikluses – seda kinnitab ka statistika, mille kohaselt liigub tänavatel kõige enam Toyotasid vanusevahemikus 10-20 aastat. Kõikides Eestis registreeritud sõidukitest moodustavad Toyotad veidi üle kaheksa protsendi. Kohalikul turul armastatuim mudel on aga Toyota Avensis.
Audi
Audi on eestlaste seas auväärsel kolmandal kohal. Kõikides sõidukitest moodustab Audi 6,8% ning möödunud aastaga lisandus tänavatele juurde 2944 Audit. Kõige enam näeme liikluses üle 20 aasta vanuseid Audisid ning populaarseim mudel on Audi A6 Avant. Muuseas, just Audi oli esimene autotootja, kes teostas turvalisuse eesmärgil autode kokkupõrkekatseid.
BMW
63 950 kõikidest Eestis olevatest sõidukitest on BMW-d, neist 5484 lisandus 2022. aastal. Liikluses saab näha kõige enam üle kümne aastaseid BMW-sid ning populaarseim mudel on 530D. TOP 10 automargi seas kuulub BMW 4. kohale. BMW (Bayerische Motoren Werke) ehk Baieri mootoritehas asutati 1916. aastal ning brändi logo kujutab endast stiliseeritud lennukipropellerit olles inspireeritud Baieri liidumaa värvidest.
Ford
Fordid moodustavad kõikidest sõidukitest veidi üle seitsme protsendi. Möödunud aastal tuli liiklusesse juurde 2391 Fordi. Kõige sagedamini võib tänavatel liikumas näha Ford Focuseid ning suures osas on Fordid pigem vanemad, üle 20 aastased sõidukid. Kas teadsid, et Fordi logo võeti kasutusele alles neli aastat pärast seda, kui ettevõte juba sõidukeid tootis?
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz lasub eestlaste eelistuste kohaselt 6. kohal ning seda marki autosid liigub meil veidi enam kui 55 000, neist 4180 aktiveerusid liikluses 2022. aastal. Kõige rohkem on soetatud V-klassi mudelit ja suurem hulk neist mahub vanusevahemikku 10-20 aastat. Innovaatilisus kirjeldab Mercedes-Benzi hästi, sest firma tegi esimese isejuhtiva auto juba 20 aastat tagasi.
Volvo
Üle 46 000 eestlase sõidab Volvoga, mis sätib selle automargi TOP 10 listis 7. kohale. Möödunud aastal lisandus Volvosid aga 4006. Valdavalt on siinmail liikuvad Volvod 10-20 aasta vanuses ning popim mudel on V70. Volvo on tuntud oma turvalisuse poolest, kui tutvustas 1959. aastal maailmale kolme punkti turvavööd, millest sai nende enda sõidukites standard. Patenteerimise asemel muutis Volvo selle kättesaadavaks kõigile autotootjatele ning tänaseks on turvavöö päästnud isegi kõige tagasihoidlikumate hinnangute kohaselt ülemaailmselt kõvasti üle miljoni inimelu.
Škoda
Eelmisel aastaga tuli juurde 4109 Škodat, mis tähendab, et 2022. aasta lõppseisuga seikles meie teedel 45 432 Škodat. Eestlaste seas hinnatuim mudel on Škoda Octavia ning kõige enam Škodasid jääb vanusevahemikku 5-10 aastat. Muuseas, Škoda alguspäevil tootsid asutajad Laurin & Klement hoopis tõukerattaid. Tõukeratastest jõuti ratasteni ja sealt 1899. aastal mootorratasteni. Õige pea hakati maailmas juba autode poole vaatama ning 1905. aastal seadis ettevõtte fookuse autode tootmisele.
Opel
Opeliga sõidab üle 45 000 inimese, neist 1346 registreeris oma sõiduki 2022. aastal. Valdavalt on Opelid üle kahekümne aasta vanad ning popim mudel on Opel Vectra. Opeli logo peaks sümboliseerima sõidukit, mis liigub nii kiiresti, et sa vaevu märkad seda.
Peugeot
Prantsusmaa autotootja Peugeot kasuks on otsustanud üle 33 000 inimese, kellest 2521 registreerisid oma Peugeot 2022. aastal. Valdav hulk sellest automargist kuuluvad 10-20 aasta vanusevahemikku ning levinum mudel on Peugeot Partner. Kes teab, ehk on Peugeot voolujoonelisus inspireeritud kohvioast, sest pereärina alustanud Peugeot tegeles algselt hoopis kohviveskite tootmisega.
Allikas: Transpordiamet
Iga neljas usaldab kindlustamise IIZI hoolde
Sõiduki omamine tähendab enamasti ka liikluskindlustust ning on hea meel, et möödunud aastal usaldas iga neljas sõidukiomanik oma sõiduki kindlustamise IIZI hoolde. Niisamuti, kui oleme olemas heas, aitame inimesi ka halvas, mis tähendab, et kahju korral saab abi ööpäevaringselt. Statistika kohaselt vastasime kõnedele 95%-il 20 sekundi jooksul. Keskmiselt saime igas kuus pea 600 korda inimestele abi pakkuda. Kahjusid oli igasuguseid – lisaks avariidele, purunesid rehvid, juhtus teelt väljasõite kui tekkis muid tehnilisi rikkeid. Õnneks on igale murele lahendus ning samamoodi, lahendustele orienteeritult, jätkame ka alanud 2023. aastal.