Massiline lennuaegade tühistamine sunnib korralikku reisikindlustust ostma

12. juuli 20223 min lugemist

Mitmed lennuettevõtted tühistavad sel suvel personalikriisi tõttu lende. Lennukaosest puutumata ei jää ka Eesti reisijad, kel tasub praegusel perioodil lennureisi planeerides olla eriti tähelepanelik ning jälgida oma lennu kohta saabunud teavitusi. Ühtlasi sunnib praegune olukord paratamatult mõtlema, kas minu reisikindlustus on piisav ning katab lennu ärajäämisega kaasnevad kulud?

Üle Euroopa on lennujaamad ja lennufirmad kimbatuses, sest tööjõupuuduse tõttu ei tulda kõige tihedamal reisiperioodil inimeste teenindamisega toime. Lennujaamades on ülerahvastatus, pikad ooteajad, lennukid hilinevad või jäävad lennud sootuks ära. Reisikindlustuse olemasolu on elementaarne igal ajal, kuid reisitõrkekindlustuse vajadus on praegusel perioodil selgelt fookuses. Tuletame meelde, mida reisijana silmas pidada, et lennutõrke puhul kõik kulud kaetud saaks?

Osta reisikindlustus võimalikult varakult

“Osta kindlustus kohe peale reisi broneerimist, sest reisi ärajäämise või reisile hilinemise kaitse ei hakka kehtima kohe, vaid alles 3. või 4. päeval peale kindlustuse ostmist,” rõhutab IIZI vara- ja isikukindlustuse tootearendusjuht Pille Plees ja lisab, et harvad pole juhused, kui lend tühistatakse või haigestutakse mõni päev enne reisi ning juhul kui kindlustuse ostmisega on hiljaks jäädud, ollakse ilma nii plaanitud reisist kui makstud rahast.

Tea, et kui lennufirma on lennu juba tühistanud, siis ei ole see ootamatu juhtum ja kindlustus ettemakstud majutust või rendiauto broneeringut kinni ei maksa.

Lennule jõudmise eest vastutab reisija ise

Kui inimene ei jõua pikkade järjekordade tõttu lennule, siis on vastutajaks tema ise. „Kindlustusseltsid hüvitavad kulud, kui lennule hilinemise põhjuseks on lennu hilinemine või mitteväljumine tehnilise rikke, liiklusõnnetuse või ilmastikuolude tõttu,“ selgitab Plees ja lisab, et seltsid on oma tingimustega välistanud kahju, mille põhjuseks on ebapiisav ajavaru. Lennufirmade üldine soovitus on jõuda lennujaama minimaalselt 2h enne lendu, kuid arvestades tänast olukorda on paljud lennufirmad ja -jaamad palunud reisijatel lennujaama jõuda min 3h enne lendu. Samuti ei hüvita kindlustus kulusid, mis on põhjustatud ametivõimude tegevusest või tegevusetusest.

Reisi planeerides jälgi lendudevahelist ajavaru

IIZI vara- ja isikukindlustuse tootearendusjuht Pille Plees rõhutab, et jätkulendude kindlustust pakuvad kõik seltsid, kuid siin tulebki mängu aeg – reisi planeerides jälgi piisavat ajavaru. Kui enamasti tuleb arvestada vähemalt kahe tunniga, siis tänases lennunduskaoses võib see julgelt 3-4 tundi olla.

Kahjude arv on suurenenud

Reisimine on hoogustunud ning jõudnud koroonaeelsesse faasi ning seoses sellega on ka kahjud märgatavalt suurenenud. Peamisteks kahju põhjusteks on COVID haigestumiste tõttu ärajäänud reis, reisitõrked reisil olles (jätku- või tagasilennule hilinemine, sest esmase lennu väljumisaeg hilines tehnilise rikke tõttu), haigestumised või traumad reisil olles (arstiabi ja ravikulud välisriigis), pagasi hilinemine sihtriiki jõudmisel.

Kindlustuse ostmisel lähtu sisust mitte hinnast

“Kindlustust ostes tutvu hoolikalt selle sisuga ja ära lähtu vaid soodsaimast hinnast,” soovitab IIZI kindlustusspetsialist. Hoolikalt valitud kindlustus hüvitab lisaks reisil vajaliku arstiabikuludele ka reisi ärajäämise, mille põhjuseks on haigestumine, lennuki tehnilise rikke, lennu ülebroneerimise, loodusõnnetuse jms.

Reisikindlustus

Tagab muretud reisi- ja puhkuseplaanid. Vali parim kaitse!

Alusta Alusta kindlustamist