Uuring: ligi pooled sõiduki kindlustajatest ei süvene kindlustuskaitsete sisusse

17. aprill 20253 minut(it) lugemist
Uuring: ligi pooled sõiduki kindlustajatest ei süvene kindlustuskaitsete sisusse

IIZI poolt tellitud Norstati uuringust selgus, et 41% sõiduki kindlustajatest ei süvene oma kindlustuskaitsete sisusse. Samal ajal uurib 37% erinevaid kindlustusvõimalusi ja valib vajadusel juurde ka liikluskindlustuse lisakaitseid.

Teada on, et eestlaste autopark on pigem vana ja seda kinnitab ka käesoleva aasta veebruaris 25-55-aastaste autoomanike ja – kasutajate seas läbiviidud Norstati uuring, mille kohaselt on 70% sõidukitest vähemalt kuus aastat vanad. Sõidukeid kasutatakse igapäevaselt ja need on valdavalt, kas kohe välja ostetud või liisingus.

Mis puudutab kindlustust, siis teadlikkus sõidukikindlustuse tingimustest on keskpärane – 65% usub, et teadis oma kindlustuse sisu enne kahjujuhtumit, 35% ei olnud tingimustega kursis. Paraku võib teadmatus oma kindlustuskaitsete osas kaasa tuua pahameele, et kahju korral ei saagi loodetud abi. Eriti paistab teadmatus kindlustuskaitsete osas silma vanemate sõidukite omanike seas.

65% usub, et teadis oma kindlustuse sisu enne kahjujuhtumit.

Mida vanem auto, seda enam valitakse kindlustust hinna järgi

Uuringust ilmnes, et kindlustuskaitsete sisule suurt tähelepanu ei pöörata ja eelkõige vanemate sõidukite omanikud valivad kindlustust vaid hinna järgi. IIZI liikluskindlustuse tootejuhi Triin Kääramehe sõnul on kindlustus üks neist valikutest elus, mida ei tasu teha hinna, vaid ikka sisu ja teenuse kvaliteedi järgi ning see kehtib ka liikluskindlustust ostes. “Kuigi liikluskindlustuse tingimused tulenevad seadusest ja esmapilgul võib tunduda ahvatlev võtta kõige odavam variant, pole sellest hinnavõidust kahjujuhtumi korral tihtipeale kasu. Tasub uurida erinevaid kindlustusvõimalusi ja kaaluda lisakaitsete lisamist, mis aitavad leevendada kõige sagedamini juhtuvaid kahjusid, mida tavaline liikluskindlustus ei kata,“ selgitab Kääramees.

Kuigi liikluskindlustuse tingimused tulenevad seadusest ja esmapilgul võib tunduda ahvatlev võtta kõige odavam variant, pole sellest hinnavõidust kahjujuhtumi korral tihtipeale kasu.

Küsitlusele vastanutest 20% võtab kuulda ka kindlustusspetsialisti soovitusi. “Sobivaima kindlustuslahenduse leidmiseks ei pea inimene ise olema kindlustusspetsialist – oluline on valida teenusepakkuja, kes oskab aidata ja nõu anda,” lisab ta.

Liikluskindlustuse lisakaitseid peetakse oluliseks

Mida uuem auto, seda tõenäolisemalt on sõlmitud kaskokindlustus, kuid üha enam vaadatakse ka liikluskindlustuse lisakaitsete poole. 37% uurib erinevaid kindlustusvõimalusi ja valib juurde vajalikud lisakaitsed. Viimaste olemasolu hinnatakse kõrgelt, sest 90% uuringule vastanutest sooviks kahju korral, et olenemata süülisusest saaks liikluskindlustuse alt korda ka nende isiklik sõiduk. „Meie klientide seas on liikluskindlustuse lisakaitsed muutunud aastatega aina populaarsemaks. Täna valib IIZI klientidest 54% aastase sõidu-ja pakiauto liikluskindlustuse ostjatest vähemalt ühe endale kasuliku lisakaitse juurde,“ lisab Kääramees.

Täna valib IIZI klientidest 54% aastase liikluskindlustuse ostjatest vähemalt ühe endale kasuliku lisakaitse juurde.

Väljavõte Norstati uuringust veebruaris 2025.
Väljavõte Norstati uuringust veebruaris 2025.

Tavaline liikluskindlustus katab üksnes süüdlase poolt tekitatud kahju kolmandale osapoolele. See ei hõlma süüdlase enda sõiduki kahjustusi, mis tekivad näiteks kokkupõrkel metsloomaga või teise sõidukiga. Küll aga aitavad liikluskindlustuse lisakaitsed nimetatud juhtudel auto korda teha.

IIZI tellitud Norstati uuringus osales 800 autoomanikust või -kasutajast kindlustusvõtjat üle Eesti.   

Lisakaitsetega liikluskindlustus

Liikluskindlustus koos lisakaitsega

IIZI liikluskindlustuse lisakaitsega saad oma auto korda, kui toimunud on kokkupõrge teise sõiduki või (mets)loomaga.

Osta liikluskindlustusele lisaks