3 soovitust! Kas kontrollid, et saad turu parima kaskokindlustuse?

29. september 20255 minut(it) lugemist

Kaskokindlustus on keeruline ja nüansirikas toode, kuid oma sõiduki igakülgseks kaitsmiseks vajalik. Vaatame peale, mis toimub sõidukikindlustuse turul ja kuidas oma autole sobivat kaskokindlustust valida.

Auto on paljude jaoks igapäevane tarbeese, mille ülalpidamine võib ulatuda mitmesaja euroni kuus. Kui liikluskindlustus on kohustuslik, siis kaskokindlustus on valdavalt soovituslik kindlustuskaitse, mida on IIZI ja Norstati läbiviidud uuringu kohaselt soetanud omale üle poole kindlustusvõtjatest.

Kui esiti võiks arvata, et kasko on kasko, hüvitades kindlustusjuhtumi korral mistahes kahjud, siis tegelikult pakutakse turul nii sisult kui hinnalt väga erinevaid kaskosid. IIZI Kindlustusmaakler on kliendi seaduslik esindaja, mistõttu oleme kokku pannud turupildi ja soovitused, mida korraliku kaskokindlustuse valimisel jälgida.

Kaskokindlustuse hinnad on languses

Nii liiklus- kui kaskokindlustuse hinnad on käesoleval aastal olnud languses, mille üle saavad kliendid vaid rõõmu tunda. IIZI finantsjuhi Kaido Kepi sõnul mõjutavad turu mahtu lisaks hinnale ka kindlustatud sõidukite arv, mida on kiratseva automüügi tõttu sel aastal vähem. Samuti paistab see välja ka IIZI klientide pealt, kel on tänavu võimalik hulga odavamalt oma sõidukile kaskot soetada. „See hinnalangus on olnud märkimisväärne ja turu maht on 2025. aasta esimese kaheksa kuuga isegi väiksem, kui ta oli 2023. aastal,” ütleb Kepp ja möönab, et tarbijatel on hetkel väga hea aeg koos kindlustusmaakleriga oma valikud üle vaadata, sest soodsa hinna eest saab klient sisuliselt rohkem.

Viimase viie aasta kindlustus- ja väljamaksete statistika
Allikas: Statistikaamet

Kas omavastutuse suurus on mõistlik?

Kes kaskokindlustusega kokku puutunud, see teab, et iga lepingu juurde kuulub omavastutus – see on kindel summa, mille klient kahju korral ise tasub, enne kui ülejäänu katab kindlustus. IIZI kaskokindlustuse tootejuhi Kristiina Ritsoni sõnul jääb mõistlik omavastutus suurusjärku 200–300 eurot. „Võimalik on valida ka kõrgem summa, näiteks 600–1000 eurot või enamgi, kuid aastane kindlustusleping sellest märkimisväärselt soodsamaks ei muutu,” selgitab Ritson. Tema sõnul tekib ebamõistlikult suure omavastutuse summaga pigem risk, et väiksemad kahjud, nagu parklas saadud mõlgid ja kriimustused, mis on ühed kõige sagedasemad juhtumid, jäävad alla omavastutuse piiri ja need tuleb seetõttu täieulatuslikult oma taskust kinni maksta. Kuid siiski on kahjusid, mille puhul omavastutust ei rakendata.

Reeglina kuuluvad siia alla klaasikahjud, kokkupõrked loomadega ning kaotatud või varastatud autovõtmete asendamine. “Mõned kindlustusseltsid võivad neis olukordades küsida siiski vähendatud omavastutust, mistõttu tasub lepingut sõlmides detailidele tähelepanu pöörata ja vajadusel need kindlustusmaakleriga läbi rääkida” rõhutab Ritson.

IIZI_tootejuht_kristiina_ritson
IIZI tootejuht Kristiina Ritson

Lisaks soovitab tootejuht tähelepanelikult vaadata omavastutuse suurust auto varguse korral. “Mõne kindlustusseltsi puhul on see summaline väärtus nagu põhiomavastutus, mõne puhul aga protsent sõiduki väärtusest. Näiteks kümne tuhande eurose auto puhul tähendab see kindlustusvõtja jaoks väga erinevat rahalist kohustust kui omavastutus võib olla 300 eurot versus 1500 eurot.”

Ära eelda, vaid kontrolli kindlustuskaitsete sisu

Kaskokindlustust valides ei tasu eeldada, et kõik vajalikud kaitsed on lepingus automaatselt sees. Ritsoni sõnul on turul väga erineva sisuga pakette, kus mõnel juhul hüvitatakse vaid teatud juhtumid, aga näiteks klaasikahjud on välja jäetud või kaitse ei tehti auto vargusele. “Klaasikindlustuse puudumine kaskos on klientidel üks põhilisemaid ebameeldivaid üllatusi. Seepärast ongi oluline enne lepingu sõlmimist täpselt kontrollida, millised riskid on kaitse all ja millised mitte.”

Klaasikindlustuse puudumine kaskos on klientidel üks põhilisemaid ebameeldivaid üllatusi.

Kasko tootejuhi hinnangul võiks kaskokindlustus minimaalselt pakkuda kaitset olukordades, kus auto saab kahjustada liiklusõnnetuse, teelt väljasõidu, loomaga kokkupõrke, klaaside purunemise, loodusõnnetuse, vandalismi, varguse või tulekahju tagajärjel. Samuti on oluline vaadata, et leping sisaldaks autoabi teenuseid, sealhulgas vajadusel pukseerimist. IIZI kaskokindlustuse paketid sisaldavad alati autoabi. Lisaks autoabile on võimalik oma kindlustust täiendada 24/7 kahjuabiga, mis abistab kahjujuhtumi dokumentatsiooni kogumisel, vormistamisel ja esitamisel. Vajadusel seltsiga suhtlemisel, otsuste selgitamisel või vaidlustamisel jne.

Üks koht, kus kindlasti tasub kindlustuskaitsed hoolega üle käia, on liisingufirmalt võetud kaskokindlustus. “Kuigi liisinguga auto soetamisel on kaskokindlustus kohustuslik, siis kliendil on õigus valida endale sobiv pakkuja,” rõhutab Ritson ja sel moel ka teenustes ning hinnas paremaid lahendusi leida.

Uuri, millised on kaskoga kaasnevad lisateenused

Kaskokindlustust soetades tasub uurida, milliseid lisateenuseid pakett sisaldab. Ritsoni sõnul peaks korraliku kaskoga alati kaasnema vähemalt autoabi ja soovituslikult ka asendusauto kasutamise võimalus.  “See võib tunduda iseenesestmõistetav, kuid tegelikult ei ole need kaitsed igas paketis automaatselt sees”, ütleb ta, et autoabi ei ole pelgalt sõiduki pukseerimine, vaid aitab ootamatutes olukordades, kui auto on avarii või tehnilise rikke tõttu tee äärde jäänud. “Asendusauto tagab jällegi, et igapäevatoimetused ei jää isikliku sõiduki remondi tõttu seisma”, lisab tootejuht, et eriti oluline on see lisateenus väiksemates asulates elavatele inimestele.

Kuigi liisinguga auto soetamisel on kaskokindlustus kohustuslik, siis kliendil on õigus valida endale sobiv pakkuja,

84% on oma kaskokindlustusega rahul

Aasta alguses viis IIZI koostöös Norstatiga läbi kindlustusteemalise tarbijauuringu, kus uuriti 800 autoomanikust kindlustusvõtja käest nende kindlustusharjumuste kohta. Selgus, et enamik on oma kaskokindlustusega rahul. Seevastu rahulolematust põhjustab kõrge omavastutus, kallis hind, erinevate kaitsete puudumine või puudulikkus. Seega on kindlustust ostes oluline just nendele nüanssidele tähelepanu pöörata, sest kõik ei pruugi olla nii nagu esmapilgul paistab.

IIZI Kindlustusmaakler on kliendi seaduslik esindaja nii kindlustuse valikul kui kahjude korral. Teeme igapäevaselt tööd selle nimel, et leida turu pealt parimad ja kliendile kasulikud kindlustustingimused. Nii nende kui enamlevinud kahjude pinnalt oleme kokku pannud kolm kaskokindlustuse paketti – Lihtne, Tark ja Tugev, millede seast saab “IIZI soovituse” toel valida igaüks endale kasko, mis päriselt töötab.

 

IIZI x Norstat rahulolu-uuring
Allikas: Norstati uuring 2025

Leia endale kasulik kasko

Turu suurim valik. Vali kasko, mis töötab!