Lisaks soovitab tootejuht tähelepanelikult vaadata omavastutuse suurust auto varguse korral. “Mõne kindlustusseltsi puhul on see summaline väärtus nagu põhiomavastutus, mõne puhul aga protsent sõiduki väärtusest. Näiteks kümne tuhande eurose auto puhul tähendab see kindlustusvõtja jaoks väga erinevat rahalist kohustust kui omavastutus võib olla 300 eurot versus 1500 eurot.”
Ära eelda, vaid kontrolli kindlustuskaitsete sisu
Kaskokindlustust valides ei tasu eeldada, et kõik vajalikud kaitsed on lepingus automaatselt sees. Ritsoni sõnul on turul väga erineva sisuga pakette, kus mõnel juhul hüvitatakse vaid teatud juhtumid, aga näiteks klaasikahjud on välja jäetud või kaitse ei tehti auto vargusele. “Klaasikindlustuse puudumine kaskos on klientidel üks põhilisemaid ebameeldivaid üllatusi. Seepärast ongi oluline enne lepingu sõlmimist täpselt kontrollida, millised riskid on kaitse all ja millised mitte.”
Klaasikindlustuse puudumine kaskos on klientidel üks põhilisemaid ebameeldivaid üllatusi.
Kasko tootejuhi hinnangul võiks kaskokindlustus minimaalselt pakkuda kaitset olukordades, kus auto saab kahjustada liiklusõnnetuse, teelt väljasõidu, loomaga kokkupõrke, klaaside purunemise, loodusõnnetuse, vandalismi, varguse või tulekahju tagajärjel. Samuti on oluline vaadata, et leping sisaldaks autoabi teenuseid, sealhulgas vajadusel pukseerimist. IIZI kaskokindlustuse paketid sisaldavad alati autoabi. Lisaks autoabile on võimalik oma kindlustust täiendada 24/7 kahjuabiga, mis abistab kahjujuhtumi dokumentatsiooni kogumisel, vormistamisel ja esitamisel. Vajadusel seltsiga suhtlemisel, otsuste selgitamisel või vaidlustamisel jne.
Üks koht, kus kindlasti tasub kindlustuskaitsed hoolega üle käia, on liisingufirmalt võetud kaskokindlustus. “Kuigi liisinguga auto soetamisel on kaskokindlustus kohustuslik, siis kliendil on õigus valida endale sobiv pakkuja,” rõhutab Ritson ja sel moel ka teenustes ning hinnas paremaid lahendusi leida.
Uuri, millised on kaskoga kaasnevad lisateenused
Kaskokindlustust soetades tasub uurida, milliseid lisateenuseid pakett sisaldab. Ritsoni sõnul peaks korraliku kaskoga alati kaasnema vähemalt autoabi ja soovituslikult ka asendusauto kasutamise võimalus. “See võib tunduda iseenesestmõistetav, kuid tegelikult ei ole need kaitsed igas paketis automaatselt sees”, ütleb ta, et autoabi ei ole pelgalt sõiduki pukseerimine, vaid aitab ootamatutes olukordades, kui auto on avarii või tehnilise rikke tõttu tee äärde jäänud. “Asendusauto tagab jällegi, et igapäevatoimetused ei jää isikliku sõiduki remondi tõttu seisma”, lisab tootejuht, et eriti oluline on see lisateenus väiksemates asulates elavatele inimestele.
Kuigi liisinguga auto soetamisel on kaskokindlustus kohustuslik, siis kliendil on õigus valida endale sobiv pakkuja,
84% on oma kaskokindlustusega rahul
Aasta alguses viis IIZI koostöös Norstatiga läbi kindlustusteemalise tarbijauuringu, kus uuriti 800 autoomanikust kindlustusvõtja käest nende kindlustusharjumuste kohta. Selgus, et enamik on oma kaskokindlustusega rahul. Seevastu rahulolematust põhjustab kõrge omavastutus, kallis hind, erinevate kaitsete puudumine või puudulikkus. Seega on kindlustust ostes oluline just nendele nüanssidele tähelepanu pöörata, sest kõik ei pruugi olla nii nagu esmapilgul paistab.