Enne, kui paat vette lasta ja esimesed sõidud teha, tuleb veenduda, et kõik oleks tehniliselt korras ning ohutusnõuded täidetud. Haven Kakumäe sadamakapten Martin Tuul, Boatworldi juht Indrek Andresson ja Trossi Mereabi juht Rait Killandi jagavad soovitusi, kuidas hooajaks õigesti valmistuda ja vältida levinud vigu.
Väikelaevade arv Eestis on viimastel aastatel kiiresti kasvanud. Kui 2013. aastal oli registreeritud umbes 26 000 väikelaeva, siis 2025. aastaks on see arv ületanud 40 000. Kasvav populaarsus näitab, et väikelaevandus on muutumas üha populaarsemaks vaba aja veetmise viisiks. Samas kaasneb sellega ka suurem vastutus, sest kuigi paadisõit on väga meeldiv ja lõõgastav tegevus, on veekogu alati kõrgendatud riskiga keskkond. Meresõiduks peavad valmis olema nii sõitjad kui veesõiduk. Paljud paadiomanikud alahindavad hooajaeelse ettevalmistuse olulisust, mis võib kaasa tuua tehnilisi probleeme juba esimesel sõidul.
Sadamakapteni soovitused: sildumisreeglid, kaietikett ja tehniline seisukord
Sadamakapten Martin Tuul rõhutab, et hooaja alguses ilmnevad sageli probleemid, mida saaks ennetada korraliku hooldusega. Levinud eksiarvamus on, et kui paat töötas sügisel laitmatult, on see ka kevadel kohe sõidukorras. Tegelikult võivad talvised temperatuurid, niiskus ja pikk seisuaeg põhjustada ootamatuid tehnilisi rikkeid. Sageli avastavad paadiomanikud alles esimesel väljasõidul, et kütusesüsteemi on kondenseerunud vesi, mis ummistab filtrid ja põhjustab mootorite töös tõrkeid.